YHT’DE EN ZORLU TÜNEL TAMAMLANDI

Ankara-Kırıkkale-Yozgat-Sivas Hızlı tren çalışmaları hızla devam ediyorUlaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu Kırıkkale’de Ankara-Kırıkkale-Yozgat-Sivas Hızlı Tren Hattı'ndaki çalışmaları yerinde inceledi....

Ankara-Kırıkkale-Yozgat-Sivas Hızlı tren çalışmaları hızla devam ediyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu Kırıkkale’de Ankara-Kırıkkale-Yozgat-Sivas Hızlı Tren Hattı'ndaki çalışmaları yerinde inceledi. T15 tüneli çıkışında açıklamalarda bulunan Bakan Karaismailoğlu, hatta Toplam uzunluğu 66 km olan 49 adet tünel, 27 km olan 49 adet viyadük bulunduğuna işaret ederek hattın en zorlu tünelinin tamamlandığına vurgu yaptı.

T15 TÜNELİ ŞANTİYESİNDE İNCELEMELERDE BULUNDU

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ankara-Sivas HT hattı kapsamındaki Elmadağ ilçesi ile Yahşihan ilçeleri arasında bulunan Hisar ve Bedesten köyleri arazisindeki T15 tüneli şantiyesinde incelemelerde bulundu. İncelemelere Kırıkkale Valisi Bülent Tekbıyıkoğlu, Kırıkkale Milletvekili Ramazan Can, Kırıkkale Belediye Başkanı Mehmet Saygılı, Ak Parti Kırıkkale İl Başkanı Mustafa Kaplan ve diğer yetkililer katıldı. Ziyaretinde çalışmalar hakkında bilgi alan ve açıklamalarda bulunan Bakan Karaismailoğlu, Balışeyh – Sivas arası ilk etabı tamamlanan Yüksek Hızlı Tren projesi kapsamında en zorlu tünelinde tamamlandığını, yakın zamanda içinde Kırıkkalelilerin Yüksek Hızlı Tren ile seyahaat etme konforuna kavuşacaklarının müjdesini verdi.

HAT SAATTE 250 KİLOMETRE HIZA UYGUN HALE GETİRİLİYOR

İncelemelerin ardından açıklamalarda bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Asya-Avrupa-Orta Doğu ekseninde ulaşım açısından avantajlı bir konumda olan ülkemiz açısından demiryollarını öncelikli sektör olarak ele aldıklarına vurgu yaptı.  Bakan Karaismailoğlu “2009 yılında ilk defa Ankara-Eskişehir arasında başlayan yüksek hızlı tren işletmeciliğine Ankara-Sivas Yüksek Hızlı tren hattımızın da ilave edilmesi ile Ankara merkezli yüksek hızlı demiryolu ağımızın önemli parçası daha tamamlanmış olacak. Şu anda Ankara-Sivas HT hattı kapsamındaki Elmadağ ilçesi ile Yahşihan ilçeleri arasında bulunan Hisar ve Bedesten köyleri arazisinde ki T15 tüneli şantiyesindeyiz. İncelemede bulunduğumuz T15 Tünelimiz, Ankara-Kırıkkale- Yozgat- Sivas HT hattının önemli bir bölümünü teşkil ediyor. Hızlı tren hattımız, saatte 250 kilometre hıza uygun hat özelliğine sahip olacak” ifadesini kullandı.

12 SAAT YOLCULUK 2 SAATE DÜŞECEK

Bakan Karaismailoğlu “Tamamlandığında Ankara-Sivas arasındaki mesafeyi 603 km’den 405 km’ye düşürecek. Ankara-Sivas arası 12 saat olan seyahat süresi ise 2 saate, Ankara-Yozgat arası ise 1 saate inecek. Ankara-Sivas Hızlı demiryolu hattımız aynı zamanda Edirne’den Kars’a uzanan Doğu-Batı hızlı demiryolu koridorunun önemli bir parçası da olacak. Yapım çalışmalarında sona yaklaştığımız Ankara-Sivas HT Hattı projesi ile Kırıkkale, Yozgat ve Sivas illerimizi de yüksek hızlı tren konforu ile tanıştıracağız. Kırıkkale, Yozgat ve Sivas illerimizdeki yaşayan yaklaşık 1,4 milyon vatandaşımız da yüksek hızlı trenle seyahat etme imkânına kavuşacak”.

49 ADET TÜNEL VE 27,2 KM OLAN 49 ADET VİYADÜK

Hatta, Elmadağ, Kırıkkale, Yerköy, Yozgat, Sorgun, Akdağmadeni, Yıldızeli ve Sivas olmak üzere 8 istasyon bulunduğuna işaret eden Bakan Karaismailoğlu “Proje genelinde çok önemli mesafeleri geride bıraktık. Toplam 155 milyon m3 kazı ve dolgunun yapıldığı proje de ilklerin de yaşandığı önemli sanat yapıları inşaa ettik. Çok zorlu bir coğrafya üzerinde toplam uzunluğu 66 km olan 49 adet tünel ve 27,2 km olan 49 adet viyadük inşa ettik. 5 bin 125 metre ile projenin en uzun tünelini Akdağmadeni bölgesinde, 2 bin 220 metre ile en uzun demiryolu viyadüğünü ise Çerikli-Kırıkkale’de inşa ettik. 90 metre ile Türkiye’nin en uzun açıklığa sahip demiryolu viyadüğü ile 88 metre yükseklik ile Türkiye’nin en yüksek ayağa sahip demiryolu viyadüğü de Elmadağ’da inşa edildi. Hızlı tren hattımızda ilk defa yerli ray kullanarak toplam 1.630 km ray serimi yaptık. 138 kilometre  beton yol ile tünellerde ilk balastsız yol (beton yol) uygulaması gerçekleştirdik. Yine proje kapsamında; Sivas’ta yerli ve milli buz önleme ve buz çözme tesisi yaptık”.

KAYAŞ-BALIŞEYH ARASINDAKİ ÇALIŞMALARA SÜRATLE DEVAM EDİYOR

Bakan Karaismailoğlu “Bildiğiniz üzere projenin 315 km'lik Balışeyh-Sivas kesiminde test ve sertifikasyon işleri de dahil olmak üzere tüm çalışmalar daha önceden tamamlamıştık. Şu anda kalan 78 kilometrelik Kayaş-Balışeyh arasındaki çalışmalara süratle devam ediyoruz.  Buradaki işlerimizde bitti diyebiliriz. Bu kesimde bulunan son tüneli de tamamladık. Üstyapı, elektrifikasyon ve sinyalizasyon çalışmalarında da son aşamaya geldik. En kısa zamanda çalışmalarımızı tamamlayacağız. Artık hızlı tren konforuyla seyahat etme imkânına Sivas, Yozgat ve Kırıkkale’de ikamet eden vatandaşlarımızın da kavuşmasını hedefliyoruz. Projemiz aynı zamanda ihalesini yaptığımız Ankara Kayseri HT tren hattımızın Ankara Yerköy kesimini de kapsamaktadır. Ankara-Sivas HT hattı sadece bir hat olmanın ötesinde Türkiye’nin aydınlık geleceğinin en önemli nişanelerinden biridir”.

YENİ ATILIMLARA İLHAM VERECEK

“Gelecek vizyonumuzun en önemli unsurlarından biri, ülkemizin rekabet gücüne ve toplumun yaşam kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunan, güvenli, ekonomik, konforlu, çevreye duyarlı, kesintisiz, dengeli ve sürdürülebilir bir ulaştırma sistemi oluşturmaktır. Bu çerçevede, gelecekte görmeyi hedeflediğimiz Türkiye fotoğrafını daha da netleştirmekteyiz. Bütünsel kalkınma odaklı mobilite, dijitalleşme ve lojistik dinamikleriyle şekillenen, yeni, etkin ve dünyayı bu coğrafyaya entegre etmeyi hedefleyen iddialı bir sürecimiz var ve bu süreci ulaşımın her modunda başarıyla yönetiyoruz. Ankara-Sivas HT Hattı da hem ülkemizde hem de dünyada yeni atılımlara ilham verecektir” dedi. HABER: Mehmet Erkoç

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Gündem Haberleri