TÜKETİCİLERİN YÜZDE 50’Sİ HAKSIZ BULUNDU

2022 yılı Kırıkkale İl Tüketici Hakem Heyeti İstatistikleri yayımlandı. Kırıkkale Valiliği aracılığıyla yayımlanan istatistiklere göre 2022 yılında 2109 dosya işlem görürken, 1759 (%83) dosya karara bağlandı. 2022 yılında...

2022 yılı Kırıkkale İl Tüketici Hakem Heyeti İstatistikleri yayımlandı. Kırıkkale Valiliği aracılığıyla yayımlanan istatistiklere göre 2022 yılında 2109 dosya işlem görürken, 1759 (%83) dosya karara bağlandı. 2022 yılında karara bağlanan 1749 başvurudan, 820 şikayet (%47) tüketici lehine, 879 şikayet (%50) dosya ise tüketici aleyhine sonuçlandı.

TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİNİN GÖREVİ NEDİR? TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİ KİMLERDEN OLUŞUR?

Kırıkkale Ticaret İl Müdürü ve İl Tüketici hakem Heyeti Başkanı Seyfettin Çetiner 2022 yılı tüketici hakem heyetine sunulan şikayet dosyalarının istatistikleri konusunda bilgiler verdi. İl Müdürü Çetiner “Tüketici hakem heyetleri, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre tüketici işlemleri ve tüketiciye yönelik uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıklara çözüm bulmak amacıyla kurulan heyetlerdir. Başkanlığı illerde ticaret il müdürü ilçelerde kaymakam veya bunların görevlendireceği bir memur tarafından yürütülen tüketici hakem heyetlerinin diğer üyeleri belediye, Baro, KESOB, TSO  ve Tüketici Derneği temsilcilerinden oluşmaktadır. İl Tüketici Hakem Heyeti 6502 sayılı kanun gereği 15 günde bir toplanarak dosyası tekemmül etmiş şikâyetlere karar vermektedir. Çıkan kararlar e-tebligat yoluyla tebliğ yapılmaktadır.15 günlük itiraz süresini kaçırmamak için esnafımızın vergi dairesine verdiği maillerini kontrol etmeleri gerekmektedir” diye konuştu.

2022 YILINDA 2109 DOSYA İŞLEM GÖRDÜ

İstatistikleri paylaşan İl Müdürü Çetiner “2022 yılı içerisinde, Kırıkkale İl Tüketici Hakem Heyetine 1759  tüketici şikâyet başvurusu yapılmış olup, 2021 yılından devreden 350 dosyayla birlikte 2109 tüketici şikâyetine işlem yapılmıştır. İşlem yapılan bu şikâyetlerden 1749 başvuru karara bağlanmıştır. 2022 yılında  karara bağlanan 1749 başvurudan,  820  şikayet (%47) tüketici lehine, 879 şikayet (%50) dosya  tüketici aleyhine, 53 (%3) dosya ise görevsizlik kararıyla sonuçlanmıştır.  Oransal olarak bakıldığında 2022 yılında işlem gören başvuruların, %83’i karara bağlanmış olup,  % 17 dosya derdesttir.  Konularına göre en çok başvuru ile 1107 adet ile ayıplı mal ve hizmet başlığında yapılmıştır”.

TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİNİN GÖREV ALANINI BELİRLEYEN PARASAL SINIRLAR NEDİR?

“Tüketici Hakem heyetlerinin görev alanını belirleyen başvuru sınırları tüketici uyuşmazlıklarının değerleri açısından her yıl Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından ilan edilen yeniden değerleme oranında tekrar belirlenmektedir. Bu kapsamda, “İl Tüketici hakem heyetimize yapılacak tüketici uyuşmazlık başvurularında, parasal sınır 1 Ocak 2023’dan itibaren geçerli olmak üzere 66 bin  TL olarak belirlenmiştir. Yani 66 bin TL ye kadar olan her türlü  tüketici uyuşmazlıkları  İl Tüketici Hakem Heyetimize kanıtlayıcı belgelerle birlikte başvuru yapılabilir.

TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİNE NASIL BAŞVURU YAPILIR?

Başvurular e-devlet üzeninden TÜBİS sisteminden yapılacağı gibi Valilik binası içinde olan İl Müdürlüğümüze gelerek başvuru yapılabilir. Şahsen veya avukat aracılığıyla; elden, posta yoluyla veya elektronik ortamda e-Devlet kapısı üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) (

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Gündem Haberleri