Kırıkkale Fen Lisesinin ev sahipliğinde TÜBİTAK Bilim Söyleşileri kapsamında Atom ve Molekül Topaklarının Yapı ve Enerji Analizleri söyleşisi yapıldı.
ANADOLU GENÇLİĞİ BİR BAŞKADIR
Kırıkkale Fen Lisesi Konferans Salonunda gerçekleştirilen toplantı Okul Müdürü Barış Küçük’ün selamlama konuşması ve “Bilim Dostu TÜBİTAK” isimli tanıtım videosunun gösterimi ile başladı. Müdür Başyardımcısı Mehmet Özdemir’in etkinlik için Temsilci görevini üstlendiği programa öğrencilerin yanı sıra öğretmenler katıldı. Atom ve moleküllerin yapısında nelerin olduğu, kovalent ve iyonik bağ türleri, kimyasal isimlendirmeleri, yeni molekül sentezlemenin önemi, bazı temel kavram ve niceliklerin tanımlamaları ile başlayan söyleşide Prof. Dr. Mustafa Böyükata, kendi kariyer hayatından ve araştırma konularından da bahsederek öğrencilerin meraklı biçimde sordukları sorulara da cevaplar verdi. Söyleşiyle ilgili değerlendirmelerde bulunan Prof. Dr. Mustafa Böyükata “Liseli gençlerle buluşmanın tatlı huzurunu yaşadık. Gördük ki, gençlerin farklı yüzler görmeye ve farklı konularda açılacak tartışmalara katılmaya her zaman ihtiyaçları var. Bunu yapmak lazım. Bilimle ilgi konularda gençlerin ilgi ve meraklarını canlı tutmak ve artırmak lazım. TÜBİTAK Bilim Söyleşileri için Kırıkkale’ye geldik. Gençlerle sohbet bana da çok iyi geldi. Kırıkkale Fen Lisesi Müdürü Barış Küçük, Müdür Başyardımcısı Mehmet Özdemir ile iştirak eden öğretmen ve öğrencilere teşekkür ederim. Anadolu gençliği bir başkadır. Efendilikleri, akıllı hareket etme arzuları ve konuşurken tavırlarına karışan özgüvenleri öyle güzel ki; onların bir konuyu sorgularken ürettikleri merak yüklü soruları çok kıymetlidir. Atomdan ve moleküllerin yapısından açılan küçücük sohbetler bile gençlerin merakını ateşlemeye yetiyor. Sonra söyleşinin bir yanını bırakın gençlere, konu öylesine harika dallanıyor ve bitmesin istiyorsunuz. Birden mevzu araştırma konularınıza gelip biraz derinleşince, sanki yeni tanıştığınız gençlerle değil adeta içinde bulunduğunuz bir araştırma grubunun üyeleriyle konuşur gibi akıp gidiyorsunuz. Öğrencilerimizin bilim insanlarına doğrudan sorular sorup cevaplar alabilmesi çok kıymetlidir. Bilimin farklı alanlarındaki temel ve uygulamalı çalışmalardan öğrenciler sürekli haberdar edilmelidir. Öğrenciler en azından yaşadıkları şehirlerdeki üniversitelerin akademisyenleriyle buluşturulmalıdır. Bunu İl Milli Eğitim Müdürlükleri yapabilir, İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri yapabilir, her okulun yöneticileri yapabilir hatta dert edinen bir öğretmenimiz yapabilir. Eğitim ordusunun böylesi konularda gayretli mensuplarıyla daha çabuk yol alacağına inancım tamdır” ifadelerini kullandı.