TSE EN ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ EĞİTİMİ BAŞLADI

Kırıkkale Üniversitesi (KKÜ) Kalite Koordinatörlüğü tarafından düzenlenen TSE EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Eğitimi Merkezi Derslikler binasında yapılan açılış programı ile başladı.HABER: TAHİR ERDEM5 gün sürecek...

Kırıkkale Üniversitesi (KKÜ) Kalite Koordinatörlüğü tarafından düzenlenen TSE EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Eğitimi Merkezi Derslikler binasında yapılan açılış programı ile başladı.

5 gün sürecek olan eğitimin açılış programına Kalite Koordinatörü ve Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Başalan, Türk Standartları Enstitüsü (TSE) Eğitmeni Dr. Aysel Engin, Kalite Koordinatör Yardımcılarımız Dr. Öğr. Üyesi Adem Pehlivanlı, Dr. Öğr. Üyesi İdris Çakıroğlu ile akademik ve idari personelimiz katıldı.

Programın açılış konuşmasını yapan Kalite Koordinatör Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Adem Pehlivanlı, “Kalite kültürünün tüm birimlerimize yayılması noktasında tüm akademik ve idari personelimizin kalite çalışmalarına dahil olması bizim için önem arz etmektedir. Bu süreçte özellikle Yükseköğretim Kalite Kurulu’na (YÖKAK) yıllık Kurum İçi Değerlendirme Raporu (KİDR) sunarken Kalite Komisyonumuz ile işbirliği içinde çalışan alt komisyonlar oluşturarak Kurum İçi Değerlendirme Raporu’nun hazırlanmasına her yıl 1 Ocak tarihi itibariyle başlayıp 31 Mart tarihine kadar devam ediyoruz ve YÖKAK’ın sistemine yüklüyoruz. Bu süreçlerde bugün olduğu gibi kalite ve akreditasyon çalışmaları hakkında eğitimler alan ve tecrübe kazanan personelimizden destek almaya ihtiyacımız oluyor. Bu ay sonunda bir iç tetkik gerçekleştirmeyi planlıyoruz. TSE EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Eğitimi, yapacağımız bu çalışmaya hazırlık anlamı taşıyor. Kalite Koordinatörlüğü kurulduğu 2015 yılından bu yana çalışmalarını devam ettiriyor. Kalite Koordinatörlüğü stratejik plan ve hedefler doğrultusunda eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, toplumsal katkı ve kalite yönetim sistemi faaliyetlerinin değerlendirilmesi gibi görevlerinin yanı sıra kurumsal göstergeleri belirlemek, bu kapsamda yapılacak çalışmaları Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda yürütmek ve bu çalışmaları senato onayına sunmak, iç değerlendirme çalışmalarını yürütmek ve kurumsal değerlendirme çalışma sonuçlarını içeren yıllık değerlendirme raporunu senato onayına sunmak, onaylanan raporu Üniversitemizin ana sayfasında yayınlamak, dış değerlendirme süreci için gerekli hazırlıkları yapmak, YÖKAK ile TSE gibi dış değerlendirici kurumlarla her türlü işbirliği içerisinde olmak, kalite alt komisyonları arasında iş birliğininin sürekliliğini sağlamak, birim kalite ve akreditasyon komisyonlarının çalışmalarına gerekli desteği sağlamak gibi de görevleri bulunmaktadır. Katılımlarınızdan dolayı herkese teşekkür ederim. 5 gün sürecek olan eğitimimizin verimli ve etkili olacağını düşünüyorum” dedi.

Ulusal ve uluslararası alanda başarımızı belgelemek ve görünür kılmak için kalite ve akreditasyon çalışmalarının önem taşıdığını ifade eden Kalite Koordinatörümüz ve Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Mehmet Başalan, “Türk Standartları Enstitüsü’nden kıymetli bir eğitici olan Aysel Engin’in kontrolünde 5 gün boyunca kalite farkındalığımızı artırmaya yönelik bilgiler alacağız. Katılımlarınızdan dolayı hepinize çok teşekkür ediyorum. Kalite yolculuğumuz sizlerin omuzlarında sizlerin gayretleri ile artarak devam ediyor. Artık dünyada bütün sistemlerde, bütün ürünlerde bir rekabet söz konusudur. Biz öğrenci ve mezun kalitesini artırma noktasında Türkiye’deki üniversitelerle rekabet içindeyken aynı zamanda dünya ile de rekabet ediyoruz. Times Higher Education (THE) ve QSRU gibi dünya çapında kabul gören derecelendirme kuruluşlarının sıralamalarına girmek istiyoruz. YÖKAK ve YÖKAK’ın tescil ettiği akreditasyon kuruluşları tarafından eğitim-öğretim süreçlerimizi akredite etmeye çalışıyoruz. Bunun için de bugünden itibaren akreditasyon kurulumuz, birimlerimize ziyaretlerde bulunmaya başladılar. Onlar da akreditasyon farkındalığı oluşturmaya çalışıyorlar. Bu sürecin sonucunda YÖKAK’ın kendisinin akredite ettiği kurumsal akreditasyon programına başvurmaya gayret edeceğiz. Hem eğitim programlarımızın, hem de laboratuvar hizmetleri gibi hizmetlerimizin kalitesini artırmaya çalışmaktayız. Üniversitelerin asli görevleri olan eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, toplumsal katkı ve uluslararasılaşma konularında vizyonumuzu ve misyonumuzu belirlemek, hem de bu süreçlerin işlem basamaklarının nasıl yürütüleceğinden müracaat işlemlerine kadar hepsinin sistem belgelendirme işlemini bir düzen içerisinde yapmamız gerekiyor. Bunlar mezunlarımızın kalitesini de belirliyor. Her birimiz farklı akademik ve idari birimlerden geliyoruz. Yaptığımız işin kalitesi öncelikle vicdani sorumluluğumuzdan sonra da üniversiteler arasında işimizi ne kadar iyi yaptığımızın belgelendirilmesinden ve tescil edilmesinden geçiyor. Bugün de bu amaç kapsamında eğitim almak için buradayız. 5 gün sürecek eğitimin iyi bir şekilde değerlendirileceğini, Aysel Hoca’nın sizlere anlattığı konuları birimlerinizde en iyi şekilde uygulamaya geçireceğinizi umuyorum” şeklinde konuştu.

Eğitim ve TSE hakkında genel bilgi veren TSE Eğitmeni Dr. Aysel Engin, “Hepiniz hoş geldiniz. Eğitim boyunca Kalite Yönetim Sistemi’ni nasıl kuracağımızı ve devam ettireceğimizi, dikkat etmemiz gereken hususları, zaman içerisinde değişen şartlara göre bilgileri nasıl adapte etmemiz gerektiğini konuşacağız. Karşılıklı görüş alışverişi ve soru-cevap şeklinde yapacağımız eğitim programımız inşallah daha iyi bir sistem yürütmenize katkı sağlar. Türk Standartları Enstitüsü tarafından uygulanan TSE EN ISO 9001:2015 standartı hakkında sizlere bilgi vermeye çalışacağım. Benzer sektörlerde kullanılan minimum şartlara standart diyebiliriz. TSE, Türkiye’de standartların hazırlanması, uygulanması ve devamında denetlenmesi ile ilgili resmi olarak görevlendirilmiş bir kurumdur. Standartların hazırlanmasında milli tek kuruluşuz” dedi.

Dr. Makine Mühendisi Aysel Engin, eğitim kapsamında kalite kavramı, standartta kullanılan terimlerin açılımı, kalite sistemlerinin gelişimi, kalite sistem standartları, diğer Standartlarla ilişkiler, dokümantasyonda dikkat edilmesi gerekli noktalar, ISO 9001 standart maddelerinin açıklanması ve yorumlanması (kapsam, atıf yapılan dokümanlar, terimler ve tarifler, kuruluşun bağlamı, liderlik, planlama, destek, işletim, performansın değerlendirilmesi, iyileştirme, uygulama örnekleri, sistemin kurulması ve uygulanmasında dikkat edilmesi gereken noktalar, sistemin kurulmasında ve uygulanmasında yaşanılan güçlükler ve çözüm yolları, ISO 9001 sistemlerinin denetlenmesi ve belgelendirilmesi) gibi konularda teorik bilgileri örnek olaylar eşliğinde akademik ve idari personelimize anlatacak.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Gündem Haberleri