Kalite Koordinatörlüğü öncülüğünde paydaşlarına, bölgeye ve ülkemize daha iyi hizmet etmek amacıyla kalite ve akreditasyon çalışmalarını günden güne artıran, ulusal ve uluslararası alanda başarı ve görünürlük seviyesini yukarıya taşıyan Kırıkkale Üniversitesi, 2017 yılında almış olduğu TSE-ISO 10002 Müşteri Memnuniyet Yönetim Sistemi Belgesini yenilemeye hak kazandı.
Kırıkkale Üniversitesinde bir süre önce başlayan kalite belgesi yenileme denetimleri tamamlandı. Yapılan denetimlerin ardından Kırıkkale Üniversitesinin belgesinin yenilenmesine karar verildi. TSE-ISO 10002 Müşteri Memnuniyet Yönetim Sistemi Belgesi, Kırıkkale Üniversitesi Senato Salonu’nda düzenlenen törenle TSE Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Sami Şahin tarafından Rektör Prof. Dr. Ersan Aslan’a verildi.
Törene Rektör Yardımcısı ve Kalite Koordinatörü Prof. Dr. Mehmet Başalan, Genel Sekreter Dr. Öğr. Üyesi Şevket Evci, TSE Ürün Belgelendirme Merkezi Başkanı Ömer Eyyupoğlu, TSE Başkanlık Müşaviri Musa Horzum, Kalite Koordinatör Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Adem Pehlivanlı ve Öğr. Gör. Şeyma Hümeyra Çakır ve senato üyeleri katıldı.
Program, Rektör Yardımcısı ve Kalite Koordinatörü Prof. Dr. Mehmet Başalan’ın Kalite Koordinatörlüğü çalışmaları ve Kalite Yönetim Sistemi hakkında bilgi verdiği sunumu ile başladı. Rektör Yardımcısı Başalan “TSE Başkanım, kıymetli misafirler ve senato üyeleri, hepinizi saygıyla selamlıyorum. Kalite Koordinatörlüğümüzün iki kuruma karşı görevleri bulunmaktadır. Bunlar Yükseköğretim Kalite Kurulu ve Türk Standartları Enstitüsü’nün sistem belgelendirmesi ile ilgili kısımlarıdır. Bununla ilgili Kalite Koordinatörlüğü olarak bir yapılanma içerisindeyiz. Tüm birimlerimize bu süreçlerin yayılmasını hedefliyoruz. Kalite Yönetim Sisteminin amacı verdiğimiz hizmetin kalitesini sürekli iyileştirmek, hataları veya TSE’nin tabiriyle oluşabilecek riskleri tespit etmek, bunların tekrarlanmasını önlemek, müşteri beklenti ve isteklerine cevap veren ulusal ve uluslararası standartlara uygun hizmet sunmaktır. Sahip olduğumuz iki yönetim sistemimizin bütün faaliyetlerini müşterilerimize uygulamak, denetlemek, geliştirmek ve takip etmek de bir diğer görevimizdir” diye konuştu.
TSE ve çalışmaları hakkında bilgi veren TSE Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Sami Şahin, “Davetiniz ve işbirliğiniz dolayısıyla teşekkür ediyorum. 1954 yılında kurulan TSE insan kaynakları, test ve laboratuvar alt yapısı ile Türkiye’nin hatta bölgenin en güçlü standartizasyon kuruluşlarından bir tanesidir. Zaman içinde Türkiye’deki ihtiyaçlar çerçevesinde çalışma alanlarını çeşitlendirerek daha güçlü bir yapıya ulaştı. Günümüzde TSE, standart ve standartizasyonun yanında belgelendirme de yapan bir kuruluştur. Uygunluk değerlendirme, gözetim, muayene, kalibrasyon alanında da ülkemizde sanayi kuruluşları, kamu ve özel sektör kuruluşları başta olmak üzere bütün alanlarda geniş bir hizmet çeşitliğine sahiptir. Üniversiteler ve üniversitelerdeki hocalarımızın bizlere katkısı çok önemli. Bu anlamda hizmetlerimizi yürütürken üniversitelerle işbirliklerimiz artırmak adına göreve geldiğim günden bu yana yoğun bir çaba içerisindeyiz. YÖK ile görüşmelerimiz devam ediyor. Kalite Yönetim Sistemleri ile alakalı bir çok üniversite ile belgelendirme çalışmaları yaptık ve yapmaya devam ediyoruz. Bir üniversitede akreditasyon çalışmaları yapılması gerçekten takdire şayan. Kurumlarımızın kalite çalışmalarının yanında yapılan akreditasyon çalışmalarıyla farklı bir noktaya taşındığını gördüm. Bizler de bu gibi çalışmalara destek veren bir kurum olarak ileriye dönük hedeflerinizde sizlere her zaman destekçi olacağımızı ifade etmek istiyorum. Belgemizin hayırlı olmasını temenni ediyorum” şeklinde konuştu.
Kırıkkale Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ersan Aslan da yaptığı konuşmasında “Kalite denilince aklıma II. Beyazıt zamanında 1502 yılında ticari hayatı düzenlemek için hazırlanan dünyanın ilk kalite standardı Kanunname-i İhtisabı-ı Bursa aklıma geliyor. Ülke tarihine baktığımızda TSE’nin kuruluşu 1502 yılına dayanıyor. Böylesine köklü bir kuruluş olan TSE’nin ticari hayatı ve endüstriyel hayatı düzenlemesi, bir zaman sonra da eğitim-öğretim ve araştırma hayatına bir standart getirmeye başlamış olması ülkemiz içinde hayatın bütün kesimlerine dokunan bir tarafı olduğunu göstermektedir. Belli bir çalışmaktan onur duyduğum TSE’nin bu üç alanla ilgili yapmış olduğu düzenleyici görev sadece ülkemiz için önemli değildir. Aynı zamanda kişilerin ve kurumlarımızın uluslararası hareketliliğine önemli katkı sağlamaktadır. Elinizde bir kişisel belgelendirme, sistem veya laboratuvar belgelendirmesi olduğunda ulusal ve uluslararası düzeyde sizin görünürlüğünüz dikkate değer derecede artar. Bu açıdan da TSE çok önemlidir. TSE’nin belge veren bir kurum olmanın ötesinde geleceği şekillendiren bir yapısı vardır. TSE tetkikçileri tarafından Üniversitemizde yapılan tetkikler eksiklerimizi görmemiz noktasında önem taşıyor. Bugün bir belgeye sahip olmamızın ötesinde, belge vasıtasıyla yapacağımız çalışmalar beşeri sermayemiz olan gençlerin iyi bir şekilde yetiştirilmesi ve geleceğe hazırlanması noktasında çok daha kıymetli olduğunu düşünüyorum. Aldığımız belgenin mutlaka bir yansıması oluyor. TSE’nin YÖK ile yaptığı çalışmaya her türlü katkıyı vermeye hazırız. TSE-ISO 10002 Müşteri Memnuniyet Yönetim Sistemi belgesini alma sürecinde emeği geçen TSE’deki eski mesai arkadaşlarıma nezdinizde teşekkür ediyorum. Aldığımız belgenin gereklerini yerine getireceğimizden emin olmanızı dilerim” dedi. Konuşmaların ardından TSE Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Sami Şahin, Rektör Prof. Dr. Ersan Aslan’a TSE-ISO 10002 Müşteri Memnuniyet Yönetim Sistemi Belgesi’ni verdi.