Kırıkkale Yüksek İhtisas Hastanesi her ay düzenli olarak hasta memnuniyet anketi yaparak gerekli müdahaleleri anında hayata geçiriyor.
Temel hedeflerinden bir tanesi Sağlık Hizmetlerinin gelişiminde önemli bir paya sahip hasta memnuniyeti olan Kırıkkale Yüksek İhtisas Hastanesinde hastane yönetimi, hayata geçirdiği memnuniyet anketi uygulamasıyla duruma anında müdahale ediyor.
Yapılan anketlerden en başarılı uygulamanın evde sağlık hizmetleri olduğu ortaya çıktı. Evde sağlık hizmetlerinden hastaların tamamı memnun olduğunu bildirdi.
Çalışmalar hakkında bilgi veren Kırıkkale Yüksek İhtisas Hastanesi Başhekimi Op. Dr. Yusuf Albayrak “Hastaların beklenti ve gereksinimleri için memnuniyetlerinin hangi ölçüde karşılanabildiğinin sorgulanıp görüşleri alınarak daha iyi hizmet verebilme çabası içerisindeyiz” diye konuştu.
Hastaları, sadece hastanede tedavi olduğu süre içerisinde değil, taburcu olduktan sonra da memnuniyetinin devamı için takip ederek yalnız bırakmadıklarına dikkat çeken Başhekim Op.Dr.Yusuf Albayrak “Bu kapsamda hastanemiz bünyesinde Hasta Taburcu Takip Birimi hizmete devam etmektedir.
Hasta memnuniyeti için, sağlık sistemi kalitesini iyileştirmek amacıyla, hastaların görüşlerini, beklentilerini ve deneyimlerini değerlendirmek üzere çalışmalarımızın sürekliliği içerisindeyiz. Hastanemizde uygulanan hasta memnuniyet anketleri, verilen hizmetlerin hasta açısından memnuniyet düzeyinin ve hizmete ilişkin durum tespitinin yapılmasını sağlamaktadır.
Hastanemizde bulunan hasta taburcu takip biriminde de evde sağlık birimi, ayaktan ve yatan hastalarımıza yönelik memnuniyet anketi yapılmaktadır” ifadelerine yer verdi.
Servislerde yatan hastaların kaldığı odayı, odalardaki eşyaları, yemek dağıtan personel, hijyen kurallara uyumunu, yemeklerin durumunu, doktorun hastalığı hakkında verdiği bilgi seviyesini, hemşirelerin ilgisini, servis genel temizliği hakkında geri bildirim alınabilecek anketler gerçekleştirildi. Hastanın serviste yattığı odanın temizliği hakkında sorulan soruya bu ay içerisinde 306 hasta evet temiz derken, 6 hasta hayır temiz değil cevabını vererek şikayette bulundu. Yine, personelin size karşı tutum davranışı konusunda 311 hasta olumlu cevap verirken, 1 hasta memnuniyetsizliğini bildirdi. Hastanenin sunmuş olduğu hizmetten beklentinin karşılayıp karşılamadığı sorusuna 310 hasta evet karşıladı cevabını verirken 2 hasta olumsuz cevap verdi. Yattığı serviste verilen yemeklerden memnuniyet derecesi sorulduğunda, 303 hasta olumlu cevap verirken 9 hasta memnuniyetsizliğini bildirdi. Tedavi gördüğü serviste hemşirelik hizmetine 310 hasta evet hizmetten memnun kaldım derken, 2 hasta memnuniyetsizliğini bildirdi. İhtiyaç halinde sağlık personeline kolaylıkla ulaşma yönünde ki soruya tüm hastalar personellere ulaşabildiklerini ifade etti.
Hastaneye kısa süreli bulunan hastaların, danışma ve yönlendirme hizmetlerini, bekleme salonlarını, muayene sürecini, doktorunun ve diğer personelimizin ilgisini, verilen hizmeti değerlendirmesi istendi. Hastane polikliniklerinden, laboratuvar ve görüntüleme hizmetlerinden memnun kaldınız mı? Sorusuna 96 hasta evet cevabını verirken, 1 hasta memnun kalmadığını dile getirdi.
Evde sağlık hizmetleri konusunda deneklere 44 soru yöneltildi. Evde sağlık ekibi aynı gün size ulaştı mı? Sorusuna 44 hasta evet cevabını verdi. Evde sağlık ekibinden memnun kaldınız mı? Sorusuna yine 44 hastanın tamamı evet cevabı verdi. Evde sağlık ekibi sizin ihtiyacınızı karşıladı mı? Sorusuna da 44 hasta da evet cevabı verdi.
Başhekim Albayrak “Bu durumdan yola çıkarak, her ay düzenli olarak yöneticilerle yaptığımız toplantı sonucunda, hastalarımızın memnuniyetlerini arttırmak için çalışmalara devam ederken istek ve önerileri dikkate alarak şikayetlerin çözümlenmesi için de talimatlarda bulunarak çalışmalarımıza devam etmekteyiz. Hastalarımızın geneli hemşire hizmetlerinden, servis şartlarından, yemeklerden ve temizlikten memnun kalırken bazı hastalarımız ise, temizlik şartlarını ve yemekleri beğenmeyip şikayette bulunmuşlardır. Bunları dikkate alıp incelemeler de bulunarak gerekli müdahaleleri yapmaktayız. Hastalarımızın genel olarak bu zorlu şartlarda memnuniyetini sağlayan çalışan tüm personellerimize teşekkür ediyorum” dedi.