Daha İyi Bir Gelecek Platformu

Enerjisa Enerji öncülüğündeki kurumlar verimlilik için ‘Daha İyi Bir Gelecek’ platformunda buluştu. Kamu, iş dünyası, akademi ve sivil toplumdan birçok paydaşın da yer aldığı platformun lansman toplantısında, Türkiye’deki...

Enerjisa Enerji öncülüğündeki kurumlar verimlilik için ‘Daha İyi Bir Gelecek’ platformunda buluştu. Kamu, iş dünyası, akademi ve sivil toplumdan birçok paydaşın da yer aldığı platformun lansman toplantısında, Türkiye’deki işletmelerin verimlilik raporu ile Türkiye Verim Haritası kamuoyu ile paylaşıldı.

HABER MERKEZİ

Enerjisa Enerji, Türkiye’nin ekonomik verimliliğine katkı sağlamak amacıyla, ‘Daha İyi Bir Gelecek’ platformunun kurulmasına öncülük etti. Platformu destekleyen ve danışma kurulunda yer alan kurumlar arasında, T.C. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD), Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP),  Türkiye Ekonomi Araştırmaları Vakfı (TEPAV), TÜBİTAK MAM, İTÜ Enerji Enstitüsü, Sabancı Üniversitesi İklim, Enerji ve Çevre Araştırmaları Merkezi (IICEC), Enerji Verimliliği Derneği (Enver) ve Tiyatro Kooperatifleri yer alıyor.

Platformun ilk somut uygulaması olarak, Türkiye’deki işletmelerin verimlilik konusundaki mevcut durumlarını, önceliklerini, gelecek beklentilerini ve risklerini ortaya koyan kapsamlı bir araştırma yayınladı. 18 farklı ilden, 12 sektörden 1.249 işletmenin katıldığı araştırmanın sektörel ve bölgesel analizlerini içeren Türkiye Verim Haritası yayına açıldı. Tüm içeriklere dahaiyibirgelecek.org adresinden erişilebiliyor. Araştırma ve haritalandırma sürecinde, bağımsız bir araştırma şirketinin yanı sıra, ekonomi, enerji ve sürdürülebilirlik konusunda uzman akademisyenlerin olduğu bir heyet çalıştılar.

Raporda yer alan bazı önemli bulgular ise şu şekilde; Verimlilik artırma konusunda girişim yapan işletme oranı yüzde 22. Büyük ölçekli işletmelerde bu oran yüzde 17’ye geriliyor. İşletmeler verimliliğe önem veriyorlar ancak, verimlilikten bekledikleri ana fayda maliyetlerin azalması ve tasarruf sağlama odağında. Bu nedenle verimlilik yoluyla inovasyon temelli bir rekabet gücü artırma perspektifi henüz gelişmemiş durumda. Malzeme tasarrufu, atık azaltımı ve geri dönüşüm alanları, şirketlerin kaynak verimlilik odağında yürütmekte olduğu çalışmalarda başı çekiyor. Verimliliğe dair ilk müdahale alanlarından biri veri analizi yönetimi olabilir. Zira, firmalar analiz araçlarına yatırım yapsalar da veri analizini etkin bir şekilde yapamıyorlar ve bu durum bir verimsizlik döngüsüne yol açıyor. Çevresel eylemlerin (plastik kullanımının azaltılması, karbon yönetimi ve atık yönetimi) maliyeti önemli bir engel olarak görülmüyor. Bu durum, işletmelerin finansmana erişimleri olduğu zaman bu eylemlerin maliyetlerini bir engel olarak görmeden faaliyete geçebilecekleri yönünde yorumlanabilir. Her ne kadar müşteriler tarafından talep ya da destek gelmesi daha verimli olunmasına en çok yardımcı olacak konu olarak görülse de, uygun finansman imkanları, hibe, krediler ve kaynak verimliliği çözümleri ile ilgili bilgilendirme sağlanması verimliliği sağlayacak başlıca kaynaklar olarak ortaya çıkıyor.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Gündem Haberleri