Kırıkkale 112 Acil Çağrı Merkezi çağrı istatistikleri yayımlandı. Kırıkkale valiliği tarafından yayımlanan istatistiklere göre 2022 yılında Kırıkkale 112 Acil Çağrı Merkezine gelen çağrıların sadece yüzde 27,96’sı asıl çağrılardan oluşurken, yüzde 72,4’ünün asılsız olduğu bildirildi.
358 BİN 136 ÇAĞRI ALINDI
2022 yılı içerisinde Kırıkkale 112 Acil Çağrı Merkezi toplamda 358 bin 136 çağrı alırken, bu çağrılardan 100 bin 164’ü asıl çağrıları oluştururken, 258 bin 28’i asılsız olarak kayıtlara geçti. Alınan çağrılardan yüzde 27,96’sı asıl çağrılardan oluşurken, yüzde 72,4’ünü asıl çağrılar oluşturdu. Kırıkkale 112 Acil Çağrı Merkezi tarafından alınan çağrılardan 161 bin 747’si kurumlara aktırılırken, bunlardan 76 bin 398’i sağlık kurumlarına, 69 bin 708’i emniyet kurumlarına, 9 bin 293’ü jandarma kurumuna, 6 bin 357’si ise itfaiye kurumuna aktarılan çağrı oldu.
ASILSIZ ÇAĞRILARA İDARİ PARA CEZASI
Kırıkkale Valiliğinden yapılan açıklamada, “Vatandaşların acil durumlarda ilk aradığı yer olan Kırıkkale 112 Acil Çağrı Merkezine, 2022 yılı içerisinde toplamda 358 bin 136 çağrı geldi. Bu çağrıların yüzde 72,4’ünü asılsız çağrılar oluşturdu. 112 Acil Çağrı Merkezlerine asılsız yapılan çağrılara idari para cezası uygulanmaktadır. Gereksiz aramalarla 112 acil hattını meşgul edenler hakkında 5442 sayılı il idaresi kanunun çeşitli maddeleri, kabahatler kanununun 32. Maddesi gereğince idari yaptırım uygulanacaktır” dinildi.
ASILSIZ ÇAĞRI ASIL ÇAĞRILARI ÜÇE KATLIYOR
112 Acil Çağrı Merkezinin gereksiz yere meşgul edilmemesi uyarısında bulunan yetkililer “Şehrimizde toplam çağrılar içerisinde asıl çağrı asılsız çağrıların neredeyse çeyreğini oluşturuyor. Telafisi mümkün olmayan bir işin sorumluluğunu taşıyan ve görev bilinci ile acil yardım hizmeti veren Kırıkkale 112 Acil Çağrı Merkezi personelimizin bu tür aramalarla yıpratılması iş verimi düşürmekte, zaman ve kaynak israfına sebep olmakla birlikte acil yardım bekleyen vatandaşa hizmeti geciktirmektedir. Vatandaşlarımızın her an ulaşabilmesi için ücretsiz olan acil yardım ihbar hattını asılsız ihbarlarla kötüye kullanarak hat yoğunluğu oluşturan bu numaralar, vatandaşın can ve mal kaybı riski yaşamasına neden olmaktadır. Bu konuda her vatandaşımızın daha hassas davranması gerekmektedir” ifadelerine yer verdi.