Çocuklar dijital sahadan geri kalmamalı

Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Veli Toptaş, yapay zekanın artık her alana girdiğini belirtti.

BÜYÜK BİR MOTİVASYON SAĞLIYOR

Kırıkkale Millî Eğitim Müdürlüğü ve Kırıkkale Üniversitesi işbirliği ile hazırlanan proje kapsamında ilkokul 4.sınıf öğrencilerine yönelik uygulamalı yapay zeka eğitimleri verilmeye başlandı. Son yıllarda popüler kazanımlar sağlayan yapay zeka, her geçen gün her sektörde yerini almaya başladı. Özellikle çocukların yapay zeka ve kullanmalarını kavramaları, hem kendi öğrenme yöntemlerini keşfetmelerine, hem de yapay zekanın pratik kullanımlarından faydalanmalarına büyük bir motivasyon sağlamaktadır.

ÖĞRENME MERAKI OLUŞTURUYOR

Öğrencilerin yapay zeka teknolojilerinin mantığını, nasıl tasarlanacağını ve kullanımını öğrenerek öğrenme yaşantılarının ilerleyen süreçleri için bilgi ve birikim oluşturarak hazır hale gelmelerini sağlamakla birlikte insanlara özgü olan öğrenme davranışının nasıl gerçekleştiğini anlamaya çalışarak bu özelliği makinelere kazandırmaya çalışmak da oldukça önemlidir. Ayrıca yapay zekanın geniş yelpazesi ve sunduğu çeşitli seçenekler de öğrencilerde öğrenme merakı oluşturmaktadır.

ÖĞRENCİLER İÇİN UYGULAMA BAŞLADI

Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Veli Toptaş ve beraberindeki eğitim görevlileri tarafından, öğrencilere önce genel bilgiler verildi daha sonra ise günlük hayattan basit uygulamalarla veri tablosu oluşturularak analizleri yapıldı. Böylece temeli insan zekasına dayanan yapay zeka, öğrenciler için basit anlatımlarla oyun ortamında gösterilmiş oldu. Etkinlikte ayrıca matematiğin dört temel öğrenme alanından biri olan veri öğrenme alanı ile veri işlemenin yapay zekaya nasıl katkı sağladığı da anlatıldı.

KAZANIMLAR SAĞLANMIŞ OLDU

“Öğrencilerin tıpkı bir yapay zeka uygulaması gibi çeşitli verileri toplayıp ayırt ederek sorulan sorulara cevaplar aramalarının amaçlandığı etkinlikte, öğrencilerin bir yapay zeka yazılımının matematikteki dört temel öğrenme alanından biri olan veri öğrenme alanı ile nasıl ilişkilendirildiğine ve oluşturulduğuna dair de bir fikir ortaya çıkmış oldu. Bu sayede öğrencilerin sınıf ortamında matematikteki veri işlemenin hem eğlenip hem de öğrenme becerisi açısından da kazanımlar sağlanmış oldu.”

DÜNYA ARTIK DİJİTAL ÇAĞA GİRDİ

Konu ile ilgili bilgiler veren Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Toptaş, yaptığı açıklamada, “Soyut olan yapay zekayı somut işlem döneminde olan çocuklarımıza yaparak, yaşayarak soyut olan bir bilgiyi, yapay zekayı, insan zihninin üretmiş olduğu bir durumu çocuklarımıza somut etkinliklerle kazandırmayı amaçladık.” dedi. Dünyanın dijital çağa girdiğini ve bunun büyük önem taşıdığına dikkat çeken Toptaş, şunları söyledi; “Dünya ile rekabet etmek için çocukların bu dijital sahadan geri kalması düşünülemez. Bizim çocuklarımız da bizzat bu yapay zekayı somut olarak kendilerinin oluşturmasıyla ilgili bir etkinlik tasarladık” dedi.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Gündem Haberleri