Kırıkkale Üniversitesi’nde eğitim farkındalığı

Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinde "Eğitim Programlarının Farklılaştırılması" konulu konferans verildi

ÖZ YETERLİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencilerinin Araştırma Projeleri Destekleme Programında destek almaya hak kazanan “Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Farklılaştırılmış Öğretime Yönelik Bilgilerin ve Öz Yeterlilik Düzeylerinin İncelenmesi” projesi kapsamında Eğitim Fakültemizde "Eğitim Programlarının Farklılaştırılması" konulu konferans verildi. Prof. Dr. M. Akif Sözer'in konuşmacı olarak yer aldığı konferansa Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Metin Elkatmış, Proje Danışmanı Doç. Dr. Yasemin Kuşdemir, Proje Yürütücüsü İsmail Tülek, öğretim üyeleri ve çok sayıda öğrenciler katıldı.

GELİŞİM AÇISINDAN ÇOK FAYDALI OLDU

Saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başlayan program, "Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Farklılaştırılmış Öğretime Yönelik Bilgilerin ve Öz Yeterlilik Düzeylerinin İncelenmesi” projesinin yürütücüsü Sınıf Öğretmenliği öğrencİSİ İsmail Tülek'in proje hakkında bilgi verdiği konuşma ile devam etti. İsmail Tülek konuşmasında, "Kıymetli hocalarım ve sevgili arkadaşlarım, Sınıf Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf öğrencisiyim. Doç. Dr. Yasemin Kuşdemir danışmanlığında çalıştığımız TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencilerinin Araştırma Projelerinin Desteği Programı kapsamında “Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Farklılaştırılmış Öğretime Yönelik Bilgilerin ve Öz Yeterlilik Düzeylerinin İncelenmesi” adlı projenin yürütücüsüyüm.”

“Bu proje konusunu seçme nedenimiz üçüncü sınıfta iken almış olduğumuz Kapsayıcı Dil Öğretimi dersinde farklılaştırılmış öğretim konusunun dikkatimizi çekmiş olmasıdır. Proje kendimizi geliştirmemiz açısından çok yararlı oldu” dedi.

TEŞEKKÜR BELGELERİ TAKDİM EDİLDİ

Her öğrencinin kendine has yetenekleri ve farklı yönleri olduğunu, farklı sosyo-ekonomik şartlar altında yetiştiğini belirten Prof. Dr. M. Akif Sözer, konuşmasında "Farklılaştırılmış Ögretim" metodu hakkında bilgi verdi. "Farklılaştırılmış Ögretim" metodunun çocuğun kendi kapasitesini en iyi şekilde ortaya koyabilmesine imkan sağladığını ifade eden Prof. Dr. M. Akif Sözer, "Zeka anlayışı hakkındaki değişen düşünceler eğitim programı geliştirme sürecini etkilemektedir. Alfred Binet gibi öncüllerin üzerine çalışmalarını inşa eden, Robert Sternberg, Howard Gardner ve Carol Dweck gibi psikologlar zeka kavramını eskisinden daha geniş ve esnek bir şekilde tanımlamışlardır. Çevre ve olanaklar kişinin zeka kapasitesini doğrudan etkileyebilir. Ayrıca, zeka gelişimseldir ve onun gelişimi bireyden bireye farklıdır. Ayrıca, zeka farklı kültürlerde farklı anlamlara sahiptir. Çevre ve olanaklar zekayı etkilediği için tüm öğrenciler için eğitim programı, olanaklar açısından zengin olmalı ve öğrencilerin geniş çapta zeka türlerini ve becerileri tanımalıdır." dedi. Konferans sonunda Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Metin Elkatmış, Prof. Dr. M. Akif Sözer'e teşekkür belgesi verdi.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Eğitim Haberleri