44 ülkeden aday gösterilen Avrupa kalite etiketine sahip başarılı 1284 proje arasından 16-19 yaş kategorisinde 1.seçilerek alanında en büyük ödül olan Avrupa özel ödülünü aldı.
TÜRKİYE’Yİ TEMSİL EDECEKLER
Kırıkkale Lisesi matematik öğretmeni Dr. Nevin Bilgiçli’nin Kırıkkale Lisesi adına kuruculuğunu ve yönetimini yaptığı uluslararası eTwinning matematik projesi "Code of Mystery" Avrupa 1.si oldu. Proje, Avrupa dışından ülkelerin bulunduğu 44 ülkeden aday gösterilen Avrupa kalite etiketine sahip başarılı 1284 proje arasından 16-19 yaş kategorisinde 1.seçilerek alanında en büyük ödül olan Avrupa özel ödülünü aldı. Avrupa Komisyonu Merkezi Destek Servisi tarafından Eylül ayında Brüksel’de yapılacak ödül törenine davet alan Dr. Nevin Bilgiçli uluslararası konferansa katılarak Kırıkkale ve Türkiye’yi temsil edecek.
POLİSİYE HİKAYESİNİ OLUŞTURDULAR
Proje hakkında bilgi veren kurucu öğretmen Bilgiçli: “3 kıta ve 7 farklı ülkeden (Türkiye (Kırıkkale ve Ankara), Slovakya, Fransız Guyanası, Çekya, İspanya, Portekiz, Hırvatistan) 8 okul ve 100'ü aşkın öğrenci ile 2022/2023 eğitim öğretim yılı boyunca aktif şekilde çalıştık. Kriptoloji (şifreleme bilimi) kullanarak oluşturduğumuz oyun temelli bu projenin ilk bölümünde, öğrenciler öncelikle büyük bir dijital kaçış oyununun parçalarını oluşturmak için ulusal ve uluslararası takımlarda çalıştılar. Gizemli bir polisiye hikayenin kurgusunu adım adım oluşturdular.”
ÖNEMLİ ZİYARETLER GERÇEKLEŞTİRİLDİ
“Hikayenin içine farklı takımlar tarafından gizlenen şifreli mesajlara ulaştılar ve matematiksel işlemler kullanarak mesajları deşifre ettiler. Daha sonra her uluslararası takımdan bir öğrenci çözümlerini uluslararası online toplantıda tüm ortaklara İngilizce olarak sundu. Hikayenin finalini oluşturan etkinlik ise Çek Cumhuriyetindeki ortaklarımızı 9-13 Mayıs 2023 tarihlerinde Prag’ daki ziyaretimiz sırasında gerçekleştirildi. Prag Lojistik Hizmetler Lisesinde buluşan Kırıkkale Lisesi öğrencileri ile Çek öğrenciler oyunun finalini oluşturan etkinliği gerçekleştirdiler ve gizemli polisiye olay tamamen çözümlendi. Böylece dijital eğitsel kaçış oyunu ve oyunun çözümleri adım adım oluşturuldu.”