Okul bahçelerine geleneksel oyunlar geri dönüyor
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Çocukların bilişsel, duyuşsal, psikomotor, sosyal ve kültürel gelişimlerinin en önemli kaynaklarından olan geleneksel çocuk oyunlarının okul ortamlarında canlandırılması, ders içi ve ders dışı faaliyetlerde yer alması amacıyla hazırlanan Yüz Yüze 100 Çocuk Oyunu Kitabı yayımlandı.
YÜZ YÜZE 100 ÇOCUK OYUNU KİTABI
Çocukların oyunları; onların kim oldukları, nasıl hissettikleri, ne yapabilecekleri ve kim olmak istedikleri hakkında çok şey anlatır. Milli Eğitim Bakanlığı, geleneksel çocuk oyunlarının okul ortamında canlanması için Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan Yüz Yüze 100 Çocuk Oyunu Kitabının yayımlandığını duyurdu. Yayımlanan kitabın amacı hakkında yapılan açıklamada “Yüz Yüze 100 Çocuk Oyunu Kitabı” çocukların bilişsel, duyuşsal, psikomotor, sosyal ve kültürel gelişimlerinin en önemli kaynaklarından olan geleneksel çocuk oyunlarının okul ortamlarında canlandırılması ve ders içi ve ders dışı faaliyetlerde yer alması amacıyla Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Öğrenci İşleri ve Sosyal Etkinlikler Daire Başkanlığı tarafından hazırlanmıştır. Bu temel amaç çerçevesinde çocuğun psikolojik ve fiziksel gelişiminin başat unsurları arasında yer alan duygularını yansıtma, iletişim kurma, kendini ifade etme, iyi ruh hâlini oluşturma ve kültür aktarımını sağlama alt amaçlarıyla çocukların hareketli oyunlara yönlendirilmesi hedeflenmiştir. Bu kitap okul öncesi, ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin bilişsel, duyuşsal, psikomotor, sosyokültürel gelişimlerinin sağlanması amacıyla geleneksel oyun kavramını, yüz yüze oyunun eğitimdeki önemine ilişkin esasları ve 100 geleneksel oyunun anlatımını kapsar” ifadelerine yer verildi.
VAZGEÇİLMEZ BİR YERE SAHİP
Açıklamanın devamında “Oyun, insanlığın var olduğu andan itibaren kültürün bir parçası olarak eğlendirme işlevinin yanında birçok role sahip bir olgudur. Oyun, özellikle çocuk dünyasında sevgi görmek ihtiyacı kadar vazgeçilmez bir yere sahiptir. Bu nedenle oyun bir çocuk için sadece zaman geçirme ve eğlenme aracı olan bir faaliyet değildir. Çocuğu eğiten, hayata hazırlayan, aynı zamanda toplumsal kültürü kuşaklar boyunca aktarmada başat rol üstlenerek karakter oluşumunun vazgeçilmez bir parçası olduğu söylenebilir. Araştırmalar, çocukluğun ilk yıllarında neyin iyi bir uygulama olduğuna dair oyunun kanıt temelli bilgi sağladığını vurgulamaktadır. Bu kapsamda oyunun eğitim bağlamında tanımlanması her geçen gün devam etmektedir.
KURALLARA UYMA, MİSAFİRPERVERLİK
“Bu çerçevede eğitim öğretim faaliyetlerini oyun ile harmanlayarak bilginin kalıcılığını artırmaya ve çocuk doğasına daha uygun bir eğitim öğretim faaliyetinin gerçekleştirilmesi için oyun tabanlı öğretim imkanı sağlanmaktadır. Son zamanlarda bazı araştırmacılar oyunun genellikle neşe, esneklik, aktif katılım, sosyal etkileşim, tekrarlı bir doğa, hayal gücü gibi çeşitli yapılar içerdiği ile ilgili tartışmalar yer almaktadır. Oyunu tanımlamanın en uygun yolu oyunun bir spektrumda ifade edilmesidir. Çocuk oyun aracılığı ile öz güven, iş birliği, sorumluluk, sevgi, saygı, adalet, dostluk, paylaşım, dayanışma, başarıyı tebrik etme, yardımlaşma, iyilik, kötülük, haksızlık, dürüstlük, kurallara uyma, misafirperverlik, selamlaşmanın önemi, kararlılık, strateji geliştirme, adabımuaşeret kuralları, sabır vb. pek çok sosyal ve kültürel değeri öğrenir. Geleneksel çocuk oyunları, bu değerlerin birçoğunu içinde barındıran doğal eğitim ortamını oluşturması açısından önem arz etmektedir” denildi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.