KÜ'de İkinci Gözetim Tetkiki yapıldı
Kırıkkale Üniversitesinde Türk Standartları Enstitüsü (TSE) tarafından 21 Haziran 2022 tarihinde ISO 10002:2018 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi İkinci Gözetim Tetkiki yapıldı. Başarı ile tamamlanan dış tetkikte Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi standartlarının sağlandığı ortaya konuldu.
SÜREKLİ İYİLEŞTİRME ÇALIŞMALARI YAPILIYOR
Kırıkkale Üniversitesinde ISO 10002:2018 (Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi) İkinci Gözetim Tetkiki açılış toplantısı, Kalite Koordinatörü ve Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Başalan başkanlığında; Türk Standartları Enstitüsü Baş Tetkik Görevlisi Sertip Necati Atalar, Dekanlarımız, Meslek Yüksekokulu ve Yüksekokul Müdürlerimiz, Kalite Koordinatör Yardımcıları Öğr. Gör. Nursal Koca ve Öğr. Gör. Adem Pehlivanlı ve Kalite Koordinatörlüğü personeli katılımıyla Rektörlük Senato Salonunda yapıldı. Toplantının açılış konuşmasını yapan Kalite Koordinatörü Başalan, Kalite sürecinin sürekli olarak kendilerini yenileme ve iyileştirme çalışmalarından oluşan bir süreç olduğunu belirterek, “Kalite çalışmaları Üniversitemizde ilk olarak 2014 yılında Türk Standartları Enstitüsü ile yapılan çalışmalarla başladı. Sonrasında hem ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi hem de ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi belgelerine sahip olundu. Birimlerimiz geçen sene de belge yenileme işlemlerini başarıyla tamamladılar” ifadesini kullandı.
İYİLEŞTİRME ÇALIŞMALARI DEĞERLENDİRİLDİ
Başalan “Kırıkkale Üniversitesi Senatosu ve Yönetim Kurulu kalite çalışmaları noktasında birçok gözlem ve çalışma yaptı. Özellikle kullandığımız yönetmeliklerin, yönergelerin formlarının revizyonlarından başlayıp, kalite el kitaplarımızı yeniden düzenlediğimiz bir süreci hala dinamik şekilde yaşıyoruz. Üniversite olarak paydaşlarımıza müşteri memnuniyetini sağlayacak şekilde hizmet vermeye çalışıyoruz ve bazı fakültelerimizde akreditasyon hazırlıkları var. Araştırma ve laboratuvar hizmeti veren birimlerimiz de bir akreditasyon süreci içindeler. İşin bir ayağında Türk Standartları Enstitüsü ile yaptığımız eğitim ve denetim süreci, diğer ayağında ise Yüksek Öğretim Kalite Kurulu ile yapmış olduğumuz dış değerlendirme ve izleme süreçleri var. Bütün kalite süreçlerini yürütmeye gayret ediyoruz. Bugün de açılış toplantısından sonra geçen 6 ay içerisinde yaptığımız iyileştirmelerimiz değerlendirilecek. Başarılı bir tetkik geçmesini temenni ediyorum” diye konuştu.
STANDARTLARIN SAĞLANDIĞI GÖRÜLDÜ
Tetkik süreci hakkında bilgi veren Baş Tetkik Görevlisi Sertip Necati Atalar, tetkikin denetim ve hata arama amacıyla değil yapılanların ve söylenenlerin uygulamalarla uyumlu olup olmadığına bakarak fikir alışverişi içinde bilgi ve tecrübelerin aktarılması amacıyla yapıldığını belirtti. Baş Tetkik Görevlisi Sertip Necati Atalar, toplantı sonrasında Üniversitemiz akademik ve idari birimlerini ziyaret ederek yetkili personel ve idarecilerden yapılan çalışmalar hakkında bilgi alarak görüş alışverişinde bulundu. Başarı ile tamamlanan dış tetkikte Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi standartlarının sağlandığı ortaya konuldu. Tetkik sonrasında genel değerlendirme toplantısı yapıldı. Toplantıya, Rektör Yardımcımız ve Kalite Yönetim Temsilcisi Prof. Dr. Mehmet Başalan, Türk Standartları Enstitüsü Baş Tetkik Görevlisi Sertip Necati Atalar, Kalite Koordinatör Yardımcıları Öğr. Gör. Nursal Koca ve Öğr. Gör. Adem Pehlivanlı katıldı. Genel değerlendirme toplantısında TSE Baş Tetkik Görevlisi Sertip Necati Atalar’a teşekkür eden Rektör Yardımcısı ve Kalite Yönetim Temsilcisi Prof. Dr. Mehmet Başalan, Üniversite olarak paydaş memnuniyetini sağlamak, çalışmaları ve fikirleriyle ülkemize katkı sağlayacak öğrenciler yetiştirmek için kalite ve hizmet standartlarını sürekli iyileştirme çabası içinde olacaklarını ifade etti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.