KIRIKKALE LİSESİ ULUSLARARASI PROJESİNİ BAŞARIYLA TAMAMLADI
Kırıkkale Lisesi matematik öğretmemi Dr. Nevin Bilgiçli’ nin Slovak meslektaşı Monika Polanska ile beraber kuruculuğunu ve yönetimini yaptığı uluslararası eTwinning matematik projesi “Everyday Math” (Günlük matematik) çalışmaları Ekim 2021- Mayıs 2022 arasında 3 kıtadan, 6 ülke (Türkiye, Çekya, Slovakya, Portekiz, Hırvatistan, Fransız Guyanası ), 7 okul 135 öğrenci ile beraber aktif şekilde devam etmiştir. Proje Nisan ayında tüm proje ortaklarının katıldığı online kapanış toplantısı ile sona ermiştir.
MATEMATİK BULMACALARI
Proje çalışmaları ve sonuçları hakkında bilgi veren Dr. Nevin Bilgiçli “Everyday Math projesinde öğrenciler her ay matematiğin günlük yaşamdaki ve ya farklı bir bilim alanlarındaki uygulamaları üzerine bazen bireysel çoğu zaman da ulusal ve uluslararası takımlar halinde ortak çalışmalar yaptılar. Öğrenciler; matematiksel temeli olan mozaik sanatı ile proje logosu oluşturdular, 10 uluslararası takımda beraber çalışarak 40 sayfalık matematik bulmacaları ve eğlence kitapçığını oluşturdular, ulusal takımlar pandeminin eğitim hayatına ve öğrenci psikolojisine etkisini bilimsel yöntem adımlarını kullanarak okullarında araştırdılar ve sonuçlarını online toplantılar yoluyla ortaklara İngilizce dilinde sundular, fonksiyonlar konusunu günlük hayattan örnekler üzerinde derinlemesine incelediler, çok dilli fonksiyon terimleri ortak sesli sözlüğünü oluşturdular, 8 uluslararası takım beraber çalışarak özgün matematik eğitim materyalleri ya da matematik oyunları ortak sanal sergisini oluşturdular , online yarışmalara katıldılar, okullarda diğer öğrenci ve öğretmenler için eğitici faaliyetler düzenlediler ve projenin yaygınlaştırma çalışmalarına katıldılar. Bu ortak çalışmalar neticesinde sanal ve gerçek sergiler, proje panoları, e-kitaplar, e-sergiler vb. pek çok başarılı ortak ürün oluşturuldu.
MATEMATİK DERSİNE KARŞI MOTİVASYONU ARTTIRDIK
“Proje faaliyetleri boyunca yapılan öğretmen ve öğrenci anketlerinin ve projenin sonunda yapılan bilimsel değerlendirmenin sonucunda öğrencilerin matematik dersine karşı olan motivasyonlarında anlamlı artış sağlandığı görüldü. Ayrıca, günlük yaşamda matematiğin kullanımı ve matematiksel düşünme anlayışının derinleştirilmesi (%90,05), orijinal fikir/ürün ortaya çıkarılarak yaratıcılığın geliştirilmesi (%94,75), problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek (%100), disiplinler arası proje tabanlı öğrenme deneyimi (%79,9), yabancı dil kullanma becerisinin geliştirilmesi (%95.3), öğretmen ve öğrencilerin Web 2.0 araçlarıyla ilgili bilgi ve becerilerini artırmak (%93.6), işbirlikçi ve uyumlu çalışma becerilerini geliştirmek (%94,9), öğrencilerin akranlarıyla iletişim becerilerini ve kültürel alışverişini geliştirmek (%87,1), eTwinning platformunu ve projemizi diğer meslektaşlarımıza ve öğrencilere tanıtmak (%100), öğretmenlerin Avrupadaki meslektaşları ile ilişkilerini geliştirmek ve yeni ortaklıklar kurmak (%90,46) hedeflerine belirtilen oranlarda başarıyla ulaşılmıştır.
BİLİMSEL SONUÇLARDAN ÇOK MEMNUNUZ
Okul müdürü Basri Başat konu ile ilgili olarak: “MEB tarafından desteklenen ve ortak ülkelerin ulusal destek servisleri tarafından onaylanarak başlatılan eTwinning projeleri öğrencilerin sosyal ve akademik anlamda gelişmeleri için oldukça önemlidir. Okulumuzda yapılan düzenli yaygınlaştırma faaliyetleri neticesinde proje faaliyetlerini ve sonuçlarını yakından takip ettik. Her aşamada öğrencilerimize gerekli desteği sağlamaya çalıştık. Bilimsel bir değerlendirme yapılarak objektif olarak ortaya konan başarılı proje sonuçlardan dolayı çok memnunuz. Projeyi okulumuz adına kurup yöneten, ve öğrencilerimize yıl boyunca danışmanlık yapan öğretmenimiz Dr. Nevin BİLGİÇLİ’ ye ve projede görev alan 10. ve 11. sınıflardan 25 öğrencimize çok teşekkür ediyorum ve başarılarının devamını diliyorum” dedi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.