KIRIKKALE LİSESİ 2204-TÜBİTAK BÖLGE FİNALİNDE

KIRIKKALE LİSESİ 2204-TÜBİTAK BÖLGE FİNALİNDE
Kırıkkale Lisesi  TÜBİTAK 2204-A Lise öğrencileri araştırma projeleri Ankara Bölge Finalinde matematik alanında Kırıkkale’yi temsil etti. 8 ilden çok sayıda proje arasından seçilerek final sergisine davet edilen “Özgün...

Kırıkkale Lisesi  TÜBİTAK 2204-A Lise öğrencileri araştırma projeleri Ankara Bölge Finalinde matematik alanında Kırıkkale’yi temsil etti. 8 ilden çok sayıda proje arasından seçilerek final sergisine davet edilen “Özgün dijital matematik eğitim materyali Binomal şifrelemenin tasarımı ve kullanışlılığının araştırılması” isimli proje Ankara’ da,  TÜBİTAK, MEB ve çeşitli üniversitelerden yetkililere ve yüzlerce ziyaretçiye sunuldu.

DİJİTAL MATEMATİK EĞİTİM MATERYALİ

Kırıkkale Lisesi 11. Sınıf öğrencileri, Ekrem Musab Arslan ve Seda Dinç matematik öğretmenleri Dr. Nevin Bilgiçli danışmanlığında çalışarak özgün bir dijital matematik eğitim materyali oluşturdular. Öncelikle öğrenciler Binom katsayılarını kullanarak  kendilerine ait bir şifreleme yönteminin algoritmasını oluşturdu, ardından yazılımını yaptı ve Web sitesi oluşturularak tüm çalışmalarını dijital eğitim materyali haline getirdiler. Oluşturulan materyal  sanal ve gerçek sınıf ortamlarında eğlenceli bir şifreleme etkinliği biçiminde kullanıldı. Son olarak etkinlikler bilimsel yöntemlerle değerlendirildi ve materyalin verimli biçimde sanal ve gerçek sınıf ortamlarında eğitimciler ve öğrenciler tarafından kullanılabileceği gösterildi.

PANDEMİ DÖNEMİNDE ÖNEMİNİ YAŞAYARAK ÖĞRENDİK

Proje danışman öğretmeni Dr. Nevin Bilgiçli “Özellikle uzaktan eğitim döneminde hem biz öğretmenler hem de öğrenciler dijital eğitim materyallerinin eğitimdeki önemini yaşayarak öğrendik. Bu çağda büyüyen gençlerin,  klasik ders kitapları ya da klasik ders işleme yöntemlerinden çok dijital eğitim materyallerini ilgi çekici bulduklarını biliyoruz. Fakat uzaktan eğitim sürecinde bazı matematik konularıyla ilgili kullanışlı dijital eğitim materyaline öğrencilerin ulaşamadığını fark ettik.  Bu problemden yola çıkarak öğrencilerim,  “Binom” katsayılarını diğer öğrencilerin eğlenceli biçiminde pekiştirmesine yarayacak özgün bir dijital eğitim materyalini oluşturmaya karar verdiler. Bende kendilerine “şifrelemenin” matematik dersinde kullanıldığında başarıyı arttırtığını  gösteren bazı bilimsel makaleleri incelemeleri konusunda yardımcı oldum. Sonuç olarak eğitim alanındaki bir eksikliğe ufakta olsa  katkı sağlamak amacıyla İngilizce dilinde eğitsel bir Web sitesi oluşturduk. Bu sayede derslerde matematik, İngilizce ve bilişim alanındaki becerilerin aynı anda geliştirileceği yani disiplinlerarası olarak kullanılabilecek bir eğitim materyali oluşturduk. Materyal, eTwinning  vb. uluslararası projelerde diğer ülkelerdeki eğitimciler ve öğrencilerin de yararlanabileceği dijital bir kaynak şeklinde oluşturulmaya çalışılmıştır” diye konuştu.

DİJİTAL MATERYALLERİN ÖNEMİ ARTIYOR

Kırıkkale Lisesi Müdürü Basri Başat ise “Çağımızda teknoloji oldukça hızlı şekilde gelişip insan hayatını kolaylaştırıyor. Bu gelişmelerle beraber her alanda olduğu gibi eğitim alanında da dijital materyallerin önemi artıyor. Öğrencileriminizin bu alandaki bir eksikliği farkederek danışman öğretmenleri rehberliğinde bilimsel çalışmalar yapması bizi çok memnun etmiştir.  Kendilerini başarılı çalışmalarından ve Ankara’da okulumuzu ve ilimizi temsil etmelerinden dolayı kutluyorum ve başarılarının devamını diliyorum” dedi.

Bu haber toplam 19 defa okunmuştur
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.