ANKARA-SİVAS HIZLI TREN HATTI SİNYALİZASYON SİSTEMİNİN TAMAMI ÇALIŞIR VAZİYETTEDİR
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Ankara-Sivas Hızlı Tren hattı sinyalizasyon sistemi ile ilgili iddiaların asılsız olduğunu belirterek, "Hattın başlangıç noktasından bitiş noktasına kadar son seviye emniyet bütünlük düzeyinde sinyalizasyon sistemi (SIL-4) mevcut, çalışır ve işler vaziyettedir" dedi.
KAYNAK: ULAŞTIRMA VE ALPYAPI BAKANLIĞI
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, bugün Cumhuriyet Gazetesi'nde yayımlanan “Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı'nda büyük tehlike” haberine ilişkin açıklama yaptı.
Açıklamada, "Türkiye’nin öncelikli ulaştırma sektörlerden biri haline getirmek için adeta seferberlik ilan ettiğimiz demiryollarımızı 21 yıldır küresel eğilimleri de dikkate alarak planlıyor ve vatandaşımızın hizmetine sunuyoruz. Ulaşımda uluslararası entegrasyonun, ekonomik kalkınmanın dinamosu olduğu bilinciyle hareket ediyor ve artan demiryolu yatırımlarımızı da bu dinamonun en önemli güç kaynaklarından biri olarak değerlendiriyoruz" ifadeleri kullanıldı.
Bu kapsamda Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı'nın da başarıyla tamamlanarak Türkiye'ye kazandırıldığı kaydedilen açıklamada, Bu eserle, Kırıkkale, Yozgat, Kayseri ve Sivas illerinin de hızlı tren konforu ile tanıştığı belirtildi. 405 kilometre uzunluğundaki hattın, Edirne’den Kars’a uzanan Doğu-Batı hızlı demiryolu koridorunun önemli bir parçası olduğu vurgulanan açıklamaya şöyle devam edildi:
"Öte yandan ulaştırmadan enerjiye, millî savunma sanayinden dış politikaya kadar ülkemizin ekonomik ve millî bağımsızlığına, milletimizin refahına hizmet eden her projemiz iftirayla, yalanla karalanmaya, itibarsızlaştırılmaya çalışıyor.
Cumhuriyet tarihimizin en önemli projelerinden olan ve 26 Nisan 2023 tarihi itibariyle halkımızın kullanımına sunulan Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı’na ilişkin bazı basın kuruluşlarında çıkan ve böylesi önemli bir projeyi itibarsızlaştırmayı amaçlayan, kasıtlı, karalayıcı ve tamamen yalan içerikli haberler gerçeği yansıtmamakta olup;
hattın başlangıç noktasından bitiş noktasına kadar son seviye emniyet bütünlük düzeyinde sinyalizasyon sistemi (SIL-4) mevcut, çalışır ve işler vaziyettedir.
Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi; altyapı, üstyapı ve elektromekanik sistemlerinin tamamı dünyadaki benzer hızlı tren hatlarında olduğu gibi uluslararası sertifikasyon kuruluşlarınca belgelendirilmiş, tüm hat için Sinyalizasyon Güvenlik Durum Raporu olumlu sonuçlanmasına müteakip hatta gerçekleştirilmesi gereken deneme seferleri de tamamlanarak ticari işletmeye açılmıştır."
İddiaların tamamen asılsız ve yalan olduğunun altı çizilen açıklamada, "Kendilerini, taraftarı oldukları siyasi partinin ‘yalan üretim merkezi’ ve ‘algı operasyonu aracı’ gibi konumlayan gazeteler ve gazetecilerin her projemiz, her dev eserimiz karşısında ‘kara propaganda’ kampanyalarına sarılırken de bu yalan haberi yaparken de neye hizmet ettikleri çok açıktır.
Bu bildiği yanıldığına yetmeyen iliştirilmiş gazeteciler, ülkemizin yalnızca ekonomisine, bütüncül kalkınmasına hizmet eden eserlerine saldırmıyorlar. Aynı zamanda deprem direncini artıran, alternatif yollarla ulaşımı destekleyen, milletimizin yaşam kalitesinin sürdürülebilirliğine ve geliştirilmesine de aracılık eden ‘Türkiye’nin altyapısına’ da zarar vermeye çalışıyorlar. Milletimiz müsterih olsun, onların geleceğiyle oynanmasına bugüne kadar müsaade etmedik; bundan sonra da etmeyeceğiz" değerlendirmeleri yer aldı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.