Eğitim-Sen’den Öğretmenlik Mesleği Kanunu’na tepki!

Eğitim-Sen’den Öğretmenlik Mesleği Kanunu’na tepki!
 Muhabir
Kırıkkale Eğitim-Sen Şube Başkanı Ayşe Avcı ve yönetim kurulu üyeleri, Öğretmenlik Meslek Kanunu’na tepki gösterdiler. Başkan Avcı, “Haklarımıza ve taleplerimize sahip çıkıyoruz” dedi.

İTİRAZLARA RAĞMEN KABUL EDİLMİŞTİR

Öğretmenlik Meslek Kanunu’na tepki göstermek amacıyla Kırıkkale Eğitim-Sen Şube Başkanı Ayşe Avcı ve yönetim kurulu üyeleri, Cumhuriyet ve Demokrasi Meydanı’nda bir araya geldiler. Üyeleri adına konuşma yapan Avcı, “Mevcut İçeriğiyle Öğretmenlik Mesleği Kanunu’na İtiraz Ediyoruz! Millî Eğitim Bakanlığı’nın (MEB), eğitimin bileşenlerinin görüşlerini almadan masa başında hazırladığı Öğretmenlik Mesleği Kanunu (ÖMK) geçtiğimiz yasama dönemi sonunda TBMM Genel Kurulu’nda görüşülmeye başlanmış ve kanunun ilk 22 maddesi bütün eleştiri ve itirazlara rağmen kabul edilmiştir” dedi.

egitim-senden-ogretmenlik-meslegi-kanununa-tepki2.jpg

ISRARLARA RAĞMEN GÖRMEZDEN GELİNİYOR

Avcı, açıklamasında şu ifadelere yer verdi; “Eğitimin ana bileşenlerinden birisi olan eğitim ve bilim emekçilerini yok sayan, taleplerine ısrarla kulak tıkayan MEB, sürecin başından bu yana bildiğini okumaya devam etmeyi sürdürmektedir. Eğitim sendikalarının, halen görevde olan ve atama bekleyen bir milyonu aşkın öğretmenin taleplerini yok sayan ÖMK’ye yönelik eleştiri ve önerilerimizin ısrarla görmezden gelinmesi bizler açısından kabul edilemez bir durumdur. Öğretmenlik mesleğini itibarsızlaştıran ve emeğimizi değersizleştiren, ekonomik, sosyal ve mesleki sorunlarımıza çözüm üretmeyen, eşit işe eşit ücret ilkesini ortadan kaldıran, özlük haklarımızı zayıflatan, çalışanlar arasında ayrımcılığı ve eşitsizliği derinleştiren bir içeriğe sahip olan ÖMK’nin TBMM gündemine yeniden geleceği açıklanmıştır.”

MESLEKİ HAKLARINI GÜVENCE ALTINA ALMAK

“Öğretmenlik Mesleği Kanunu teklifi ile ilgili itirazlarımızı dile getiriyor, kamuoyuyla paylaşıyoruz. Bu teklif, öğretmenlerin mesleki haklarını güvence altına almak bir yana, bizi daha da zor şartlar altına sürükleyecek hükümler içermektedir. Kanuna dair temel itirazlarımız şu şekildedir; Meslek Kanunu Tanımı Yanıltıcıdır: Bu kanun teklifi, öğretmenlik mesleğini tanımlamıyor; bir meslek kanunu niteliği taşımıyor. Öğretmenliğin temel özellikleri, görev ve sorumluluklar, mesleki haklar, sosyal haklar, örgütlenme özgürlükleri gibi konular hiçbir şekilde kapsamda yer almıyor.”

KURUMLARIN İTİBARINI ZEDELEMEKTEDİR

Anayasa Mahkemesi Kararları Göz Ardı Edilmiştir: Daha önce Anayasa Mahkemesi tarafından iptal edilen hükümler yeniden düzenlenmeden teklifte yer alıyor. Özellikle aday öğretmenlik süreci, bu sefer hazırlık eğitimi adı altında güvencesiz bir hale getirilmiştir. Unvan Ayrımı Kabul Edilemez: Uzman öğretmen ve başöğretmen unvanları, görevde herhangi bir yetki farklılaştırması olmadan korunmuştur. Meslek kıdemi esas alınarak yapılan ücret düzenlemesi, tüm öğretmenlere unvan şartı aranmaksızın verilmelidir. Eğitim Fakülteleri Suçlanıyor: Kanun teklifine göre Millî Eğitim Bakanlığı başarılı, eğitim fakülteleri ise başarısız olarak gösterilmektedir. Bu gerçek dışı bir iddiadır ve öğretmen yetiştiren kurumların itibarını zedelemektedir.”

TAM TERSİNE ZAYIFLATMAYI HEDEFLEMEKTEDİR

“Öğretmenlik Mesleğini Güçlendirmiyor, Aksine Zayıflatıyor: Kanun teklifi, öğretmenleri otoriteye uygun şekilde seçmeyi amaçlamaktadır. Bu anlayış, öğretmenleri güçlendirmeyi değil, tam tersine zayıflatmayı hedeflemektedir. Mesleki Güvence Yok, Güvencesiz İstihdam Var: Sözleşmeli, ücretli öğretmenlik gibi güvencesiz istihdam biçimleri bu kanun teklifiyle daha da yaygınlaştırılmakta, hazırlık eğitimi adı altında yeni bir güvencesizlik basamağı eklenmektedir” dedi.

Bu haber toplam 73 defa okunmuştur
Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.