Bugün - 24 Ocak 2021 PazarKünyemizSayfalarDijital PanoReklamlarHakkımızda
images/habersistemi_06.pngimages/habersistemi_07.png
 
Kırıkkale   28°°C
 
Solüsyon ve tuzlama çalışması yapıldıKIRIKKALE BELEDİYESİ EKİPLERİNDE KAR ALARMI  Beklenen yağışların gelm..
Makas atan ve yanlayanlara ciddi cezalar geliyor

Kırıkkale’de Polis Meslek Yüksek Okulu’nda düzenlenen Temel Trafik ve Kaza İnceleme Eğitimi sertifika törenine katılan İç İşleri Bakanı Süleyman Soylu, trafik güvenliğini tehlikeye düşürecek makas atma ve yanlama ile ilgili ilgili ciddi cezalar geleceğini ve korsan taşımayla ilgili önemli yaptırımların ortaya konulacağını açıkladı.

Siyaset Haberi - 29 Temmuz 2018 Pazar

(10:53)

Kırıkkale’de Polis Meslek Yüksek Okulu’nda düzenlenen Temel Trafik ve Kaza İnceleme Eğitimi sertifika törenine katılan İç İşleri Bakanı Süleyman Soylu, trafik güvenliğini tehlikeye düşürecek makas atma ve yanlama ile ilgili ilgili ciddi cezalar geleceğini ve korsan taşımayla ilgili önemli yaptırımların ortaya konulacağını açıkladı. 

KAZALAR TAMAMEN BİZİM YANLIŞLARIMIZDAN KAYNAKLANIYOR

İç İşleri Bakanı Süleyman Soylu, Kırıkkale Polis Meslek Yüksek Okulu’nda düzenlenen Temel Trafik ve Kaza İnceleme Eğitimi sertifika törenine katıldı. Kırıkkale Valisi M. İlker Haktankaçmaz, Ak Parti Kırıkkale Milletvekili Ramazan Can, Emniyet Genel Müdürü Celal Uzunkaya, Polis Akademisi Başkanı Yılmaz Çolak ve sertifika almaya hak kazanan trafik polislerinin katıldığı tören Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı ile başladı. Konuşmasında trafik kazalarının büyük çoğunluğunun dikkatsizlik ve önemsememekten kaynaklandığını ifade eden İç İşleri Bakanı Süleyman Soylu,  “Yıllardır uğraştığımız trafik güvenliği diye bir meselemiz var ki; bunun sorumluluğu sadece bizlere ait. Bunun coğrafi yapıyla, güncel siyasetle, dış politikayla ilgisi yok. Tamamen bizimle bizim yanlışlarımızla, bizim alışkanlıklarımızla, bizim yaptıklarımızla ve bizim yapmadıklarımızla ilgili bir konudur. Ve bu öyle bir mesele ki; terörde teröristi yani suçluyu ararsınız. Asayişte hırsızı ve dolandırıcıyı yani suçluyu ararsınız. Uyuşturucu da üreteni, satıcıyı, torbacıyı yani suçluyu ararsınız. Ama trafikte suçluyu değil. Trafikte ihmali, hatayı görmezden gelmeyi, önemsememeyi aramak zorundasınız. Ötekilerin adı suçtur. Buradaki kaza, kusur, kabahat; kazaları önlemeye insanların davranışlarını değiştirmeye, onları ikna etmeye, onları ikaz etmeye çalışırsınız. Elbette kimse kasten kaza yapmaz. Kimse bilerek ya da isteyerek bir otomobili yoldan çıkarıp şarampole yuvarlamaz. Ama kâh önemsemediği için, kâh kendine fazla güvendiği için, kâh dikkatsizlikten, kâh başka sebepten buy kazaların oluşmasına sebebiyet teşkil eder.”dedi.

KAZA YAPMAK İÇİN 15-20 SANİYE YETERLİ BİR ZAMAN

Kazaları önlemeye sadece polisiye tedbirlerin yetmeyeceğini belirten Soylu: “Devlet olarak elbette yapacaklarımız vardır. Denetim yaparsınız, yollara ekipler kurarsınız, izleme ve ikaz sistemleri geliştirirsiniz. Bunların detaylarını, yeni dönemde neler yaptığımızı, elde ettiğimiz rakamlar sonuçları sizlerle paylaşacağım. Ama nihayetinde bu meseleyi toplumun desteği olmadan sadece polisiye tedbirlerle bitirmenin mümkün olmayacağını da hep birlikte paylaşmalıyız. Radarla hız kontrolü yapıyorsunuz, aşırı hız yapana ceza kesiyorsunuz. Ama sürücü arabayı sürerken cep telefonu çalıyor, araç kullanırken açıyor ve konuşuyor. Bir insanın telefonla konuşması 15-20 saniyeyle 1 dakika arasıdır. Bir trafik ekibine denk gelmeye yetecek elbette ki bir süre değil. Ama şunu ifade etmem gerekir ki; bir kaza yapmak için yeterli ve fazla bir süre. Öyleyse her şeyi; polisin görmesi ve görmemesi üzerine kurgulamamalıyız. Bizlerin kendi vicdanı, bizlerin kendi aklı, kendi muhasebesi, kendi kontrolü, idareyi mutlaka ele almak zorundadır.”dedi.

TRAFİĞİ DOĞRU VE EKSİKSİZ İZLEYEBİLECEĞİMİZ BİR YAPI KURDUK

Trafikte avına yakalanma hissini artırarak trafikteki insan davranışlarını olumlu yönde değiştirmeyi hedeflediklerini söyleyen Soylu: “Türkiye geçmişten bugüne trafik kazalarını ve can kayıplarını önlemek için gerçekten çok mücadele etti. Ve ülkemiz, hükümetlerimiz birçok tedbir aldı. Bugünde bu çalışmalarımıza bilimin ve teknolojinin katkılarıyla devam ediyoruz. Ve belki de en önemli bir yenilik olarak bugün bu mücadeleyi belli bir stratejiyle gerçekleştiriyoruz. Özellikle 21. asrın başında yollarımızın gelişmesi, arabaların teknolojilerinin artması elbette ki bizlere bu konuda büyük avantajlar sağlamıştır. Ve bu stratejilerden bir tanesi izlemedir. Yani teknolojik altyapıyla trafiği doğru ve eksiksiz bir şekilde izleyebileceğimiz bir yapıyı kurduk. Bunun içerisinde yaka kameralarından elektronik denetleme sistemlerine, kent yönetim sistemi kameralarından alışveriş merkezlerindeki otoparkların kameralarına, uyuşturucu test kitlerine kadar birçok teknolojik sistem mevcuttur. En önemlisi de bütün sistemlerin birbirleriyle entegrasyonunu, birbirlerini görmelerini temin ettik. Ve hemen her gün bunların olumlu geri dönüşlerini alıyoruz. İkinci olarak temas ve görünürlüğü artırdık. Yani hem denetimi artırdık hem de denetim elemanlarını görünür kılmaya özen gösterdik. Böylece avına yakalanma riskini artırarak trafikteki insan davranışlarını olumlu yönde değiştirmeyi hedefledik.”ifadelerinde bulundu.

PLAKAYA VE YÜZ YÜZE YAZILAN CEZALAR DENGELENDİ

Plakaya yazılan ceza oranlarını azalttıklarını ve kazaları önlemeye yönelik tedbiri uygulamaya koyduklarını dile getiren Soylu, “Plakaya yazılan ceza oranını azaltıp, yüz yüze ceza oranını bununla dengelemeye çalıştık. Yani sürekli arkadan ceza yazan, sonra cezası adrese geldiğinde, herhalde şurada yanlış yaptığını anlamadan öte, onu uyaran, ona tebligatta bulunan, trafikte nasıl gitmesi gerektiğini ve trafikte nasıl bir şekilde tedbir alması gerektiğini, onunla bir arkadaş, bir dost olduğunu bir şekilde ortaya koyan yeni bir yaklaşımı gerçekleştirdik.  Yaklaşık bu tedbiri aldığımız da arkadan ceza yazma oranında yüzde 75, yüz yüze yazılan ceza oranı yüzde 25’ti. Şimdi bunun 50’ye 50 yani neredeyse yarı yarıya getirme noktasında bir iradeye kadar ilerlemiş durumdayız. Ve yine bu noktadan hareketle tuzak radar uygulamasını kaldırdık. Algılanan yakalanma riski duygusu için bir adım daha attık ve maket trafik uygulamasını gerçekleştirdik. Maket trafik ekipmanlarının bulunduğu bölgelerde önemli derece de azalma olduğunu ifade etmek istiyorum. Yine, başka bir anlayışı daha gerçekleştirdik. Özellikle otobanlarda ortalama hız kontrolü uygulaması nedeniyle girişte ve çıkışta belli bir hız limitinin üstüne çıkma konusunu kontrol altına aldık. Size geçen sene uygulamanın başladığı 1 Temmuz 2017 ile 1 Temmuz 2018 arasında elde etiğimiz sonucu paylaşmak istiyorum. Yüzde 7 trafik kazalarında ölümlü ve yaralanmalı bir iyileşme sağladık, yüzde 6’da ölümler de eksilme sağladık. Bu gelişmiş ülkelerde bir yılda elde edilemeyecek kadar büyük bir rakamdır. Ve anlaşılıyor ki, trafikteki en büyük meselelerden birisi emniyet kemeri ise diğeri de süratin ve hızın düşürülmesidir. Laboratuvarlar niçin var? Olayların test edilip gerçek hayata uyarlanmasını temin etmek için var. Başka bir rakamı daha ifade edeyim. Biz bu uygulamayı gerçekleştirmeye başlayınca, özellikle acaba otoyollarda araç sayısında bir düşme olur mu? Diye bir endişe ortaya çıktı. Ama ifade etmem gerekir ki tam tersi oldu. 1 Temmuz 2017 ile 1 Temmuz 2018 arasında otoyollardaki araç trafiği yüzde 25 arttı. Kazalar yüzde 7, ölümler de yüzde 6 oranında azalmıştır. Demek ki tedbir bizim açımızdan çok önemli ve vazgeçilmezdir. Elbette ki; tuzak radar uygulamasını kaldırmamız da vatandaşımızla bizim aramızdaki güveni tesis etmeye yönelik bir adımdır.”dedi.

TEMEL MESELE CEZA YAZMAK DEĞİL

Aynı güzergahta ardı ardına yazılan radar cezalarına da bir standart getirildiğini kaydeden Soylu şunları söyledi: “Bundan 2 yıl önce ilk İçişleri Bakanlığına geldiğimizde adı TENES olan trafik elektronik denetleme sistemini kaldırmıştık. Kaldırmamızın sebebi, bu sistemin faydasız olmasından değil. Bu sistemin istenilen bölgede istenilen bir tavırda tamamen de vatandaşı rahatsız edecek bir şekilde, faydadan çok bir kapan oluşturmasından kaynaklanmaktadır. Tüm trafik birimlerimize ve amirlerimize teşekkür ediyorum. Burada bir standardı yakaladık. 5 yıl içinde yavaş yavaş elektronik denetleme sistemini devreye koyacağız. Nedeni şu idi, 500 metre arayla trafik cezalarının kesildiği, vatandaşın evine gittiği zamanda neredeyse bir kabusla karşılaştığı bir tablo önümüzdeydi. Şimdi tüm bunları TSE dahil, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı dahil, uluslar arası kurallar dahil bir yöntemle bugün bir noktaya getirmiş durumdayız. Buradaki temel mesele ceza yazmak değil. Hızı kontrol altına almak ve kuralların iyi uygulanmasını sağlamaktır.”

ESKİŞEHİR’E TRAFİK OKULU YAPILACAK

Trafikte çalışan personelin uzmanlaşması için Eskişehir’e trafik okulunun yapılacağını ifade eden Soylu: “Arkadaşlarımızın trafikte uzmanlaşması için burada eğitim veriyoruz. Eğitimi sadece burada kısıtlı tutmayacağız. İnşallah Eskişehir’de bir trafik okulu, trafik pisti, sürücü eğitim alanı oluşturmak münasebetiyle bir taraftan Türkiye’de en çok kaza yapan, kazaya karışan sürücülerimizi orada eğitime alacağız, bir taraftan da buna meyilli olan sürücülerimizi elbette ki burada eğitimlere alacağız. Aynı zamanda burada cari görevlerini yapan trafik personelimizin de sürdürülebilir eğitimini sağlayacağız. “dedi.

MOTOR SESİNİN CAZİBESİNE KAPILMAKTAN VAZGEÇELİM

‘Motor sesinin cazibesine kapılmaktan vazgeçelim’ diyen Bakan Soylu, emniyet kemeri ve hız konusunda uyarılarda bulundu. Kamuoyunun dikkatini çekmek istediği dört hususu sıralayan Bakan Soylu, “Bunların ilki aşırı sürat, ikincisi emniyet kemeri, üçüncüsü cep telefonu, dördüncüsü de trafikteki sorumsuz davranışlar. Yani bilenen adıyla makas atmalar veya yanlama dediğimiz o trafiği tehlikeye sokan davranışlar. Teknoloji geliştikçe arabalarımız kuvvetlendi. Hemen hemen her araç 150 km’nin üzerine rahat çıkabiliyor ama fiziki kurallar değişmiyor. Geçen hafta gazetede bir haberin fotoğrafı vardı. Bir baba ve iki küçük çocuğu hayatını kaybetmişti. Çarptığı arabadan da bir kişi hayatını kaybetmişti. Gazetedeki fotoğrafta kaza yapan arabanın net bir şekilde görünüyordu ki üstü yoktu, arka kısmı yoktu. Ve bir başka arabanın da üstüne çıkmıştı. Şimdi elimizi vicdanınıza koyalım. 80 km ile 90 km ile giden bir araçta böyle bir durum oluşabilir mi? Bu mümkün değildir. Ve elbette ki artık motor sesinin cazibesine kapılmaktan vazgeçmek lazım. Emniyet kemeri meselesi de bizim için vazgeçilmez bir meseledir. Bunun içim topyekun bir çalışma başlatıyoruz. İki mesele var, birincisi özellikle emniyet kemeri, ikincisi hızın azaltılması. Diğer makas atma ve yanlama ile ilgili inşallah Ekim ayın meclis açıldığında Türkiye’de bununla ilgili ciddi cezalar geleceğini, yine korsan taşımayla ilgili önemli yaptırımların ortaya konulacağını ifade etmek isterim.” Konuşmaların sonunda Bakan Süleyman Soylu, Emniyet Genel Müdürü Celal Uzunkaya ve Kırıkkale Valisi Mehmet İlker Haktankaçmaz, dereceye giren polislere sertifikalarını verdi.

Mehmet Ali Soyer


Kaynak / Editör: admin Okunma 1367

Bu habere hiç yorum yazılmamış, ilk yorumu siz yazın !


SiyasetHaberleri

Ekonomide zor dönem geride kaldı
Kırıkkale 6. Bölge teşvik kapsamına alınmalı
İyi Parti’den Pazar ziyareti
Aytekin aday adaylığını açıkladı
TÜED tavrını projelere göre belirleyecek
Emeklilere 927 konutluk TOKİ
Yurttaşlarımızın yüzde 70'i yoksulluk altında maaş alıyor
Sulakyurt’ta asfalt sevinci

Diğer Haberler

Lider koltuğunu sevdi 4-1
Öztürk parlamenterler takımında ilk 11’de oynadı
Şehit Yorulmaz dualarla anıldı
SAYGILI ADAY
Kırıkkale’de Cumhuriyet Coşkusu
Mehmetçiğimizin yanındayız
Kadınlarımız; bizi biz yapan en güzide değerlerimizdir
İŞKUR 4 bin 40 kişiyi işe yerleştirdi
E-Gazete (Yenigün)
Yazarlar

Ali Kaybal

Ali_Kaybal MERHABA

08.01.2021 14:20:05

Yeni bir sayfa Yeni bir gün Ve Gazete Yenigün ok..

Mehmet Erkoç

Mehmet_Erkoç Vefa gruplarına minnet borçluyuz

28.04.2020 18:41:05

İnsanlık olarak önemli bir sınav veriyoruz. Tüm d&..




Kılıç, yeniden müdürlüğe başladıKırıkkale eğitim camiasının yakından tanıdığı, ilimizin sevilen ve başarılı..
En Çok Okunanlar
Esnaf için bıçak kemiğe dayandı Esnafın yaşadığı sorunlarla ilgili açıklamalarda bulunan Saadet Part.. Kırıkkale'de aralarında iş insanlarının bulunduğu FETÖ davasında 6 san.. Çayırlı'nın yeni kitabı ‘Çeri’ raflarda     Kırıkkaleli genç yazar, Gökhan Çayırlı e.. Kulislerde Karadurmuş yankıları Erken seçim olasılığının dilden dile dolaştığı şu günlerde, her..
Namaz Vakitleri
Şehir
(kirikkale)
İmsakGüneşÖğleİkindiAkşamYatsı

Hava Durumu
Şehir
(kirikkale)
Bugün
17°°C - 28°°C
Pazar
18°°C - 29°°C
Salı
13°°C - 25°°C
Perşembe
13°°C - 25°°C

Arşiv Getir

Facebook


Künyemiz Sayfalar Dijital Pano Reklamlar Hakkımızda Facebook FriendFeed Twitter MySpace 0,28Yazılım - Web Aksiyon