Bugün - 25 Nisan 2019 PerşembeKünyemizSayfalarReklamlarHakkımızda
images/habersistemi_06.pngimages/habersistemi_07.png
 
Kırıkkale   22°°C
 
GENÇLİK MERKEZİ İÇİN İLK KAZMA VURULDUKırıkkale Belediye Başkanı Mehmet Saygılı’nın projeleri arasında yer ..
Başsavcının ‘23 Nisan’ konukları 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı dolayısı ile Kırıkkale Cu..
Kırıkkaleli şairden bitmeyen şiir

Kırıkkaleli şair Mesut Öztürk, 2003 yılında başladığı şiir tutkusuyla 2 bin 200 adet şiir yazdı.

Kültür-Sanat Haberi - 04 Temmuz 2018 Çarşamba

(11:07)

Kırıkkaleli şair Mesut Öztürk, 2003 yılında başladığı şiir tutkusuyla 2 bin 200 adet şiir yazdı. Her gün tanıştığı insanlar hakkında şiirler yazan Öztürk, ilk hedefinin Hindistan’ın 24 bin dizelik Ramayana Destanı’nı geçmek olduğunu söyledi.

2 BİN 200 ŞİİRE ULAŞTI

Kırıkkale’de bitmeyen bir şiir serüveni başlatan şair Mesut Öztürk, siyasetçisinden bürokratına iş adamından gazetecisine sanatçısından sporcusuna ve birçok vatandaşı konu alarak 2 bin 200 şiire ulaştı. 2003 yılında başladığı şiir serüvenini Gazetemiz Haber Müdürü Mehmet Ali Soyer ile paylaşan Öztürk, ilk hedefinin Hindistan’ın 24 bin dizelik Ramayana Destanı’nı geçmek olduğunu söyledi. Yazmaya devam ettiği şiiri ‘Bitmeyen şiir’ olarak nitelendiren Öztürk, her gün ortalama 20 kişi adına şiir yazdığını söyledi.

KIRIKKALE 3. SAYFA HABERLERİNDE YER ALMASIN

Kırıkkale’nin adının 3. Sayfa haberlerinde yer almasını istemediği için böyle bir yol seçtiğini ifade eden Öztürk, “20 yıl Almanya’da yaşadım.  2012’den beri de Kırıkkale’de yaşıyorum. Meslek olarak ta şiir kitapları ve romanlar yazıyorum. Kırıkkale ile ilgili olan şeyleri ön plana çıkarıp şehrimi tanıtmak için 5 senedir aralıksız çalışıyorum. Şiir yazıyorum çünkü Kırıkkale’nin isminin trafik kazaları, maganda kurşunları ve kavga haberlerinde geçmesini istemiyorum. Onun için Kırıkkale’de kültürel bir etkinlik başlattım.”dedi.

BİTMEYEN ŞİİRİNE ŞEHİT CENAZESİNDE DUYGULANARAK BAŞLADI

Bitmeyen şiirine şehit cenazesinde duygulanarak başladığını anlatan Öztürk şunları söyledi: “Bundan 7-8 sene önce rahmetlik Vedat Kutluca vardı. Şehit olduğunda ben onun için iki kıtalık bir şiir yazmıştım. O şiirin ardından da bu şiir dünyanın en uzun şiir olsun dedim. Ve o gün Türkiye’nin farklı yerlerindeki 50’ye yakın şair destekte bulundular. Bende şairlerin desteğini görünce; ‘madem öyle ben şiirlerimi içinde isimleri kullanarak yazayım’dedim.”

ŞİİRLER ASLAN MEHMEDİM İLE BAŞLAYIP BİTİYOR

2 bin 200 şiirde 4 bin 400 kıtaya ulaştığını ve hepsinin editoryal olarak tamamlandığını belirten Öztürk, “15 Temmuz olayları olunca oradaki şehitlerimizin tamamının ismine, Kırıkkale şehitlerinin tamamının ismine, Kırıkkale’de bulunan, yaşayan iş adamı ve tanınmış kişilerin, benimde ismim olsun diyen insanların, 26’ncı dönem AK Parti ve MHP’li milletvekillerinin tamamının ismini ve resimlerini kullanıp şiirler yazayım derken 10 bölüm oldu. Şuan 2 bin 200 ayrı insanın adına yazılmış 4 bin 400 kıtası editoryal olarak tamamı bitmiş bir şekilde günlük 20 kişinin adına yazmaya devam ediyorum. Çünkü internette sosyal medya hesaplarında şiirleri fark edenler benimde ismim yazılsın diyor. Her gün ortalama 20 kişinin adına şiir yazıyorum. Şiirlerin ilk kıtası ve son kıtası Aslan Mehmedim ayağıyla bitiyor. Bu bitmeyen bir şiir.”dedi.  

GEZMEDİĞİ ŞEHİR GİTMEDİĞİM YER KALMADI

Kırıkkale’de sanatsal çalışmaların fazla değer bulmadığından yakınan Öztürk bu nedenle farklı şehirlerde çalışmalar yaptığını söyledi. Öztürk: “Şuan Muğla’da bir çalışmam var. Muğla protokolünün adına şiirler yazmaya başladım. İstanbul’da 30’a yakın okulla görüştüm ve oralarda da çalışmalarım olacak. Ayrıca Çanakkale Ruhu Kırıkkale’den doğacak şeklinde bir çalışmam olacak ve kentimi tanıtmış olacağım. Kültür Müdürüyle ve Keskin Milli Eğitim Müdürümüzle de görüştüm. Mesela her bir kıtayı bir öğrenci çocuğumuz seslendirmiş olsa 2 bin 200 adet çocuk şiir seslendirmiş olur. Guinness rekorlarına girer. 5 senedir bu şiirin tanıtımı için gezmediği şehir gitmediğim yer kalmadı. Bunun tamamının maddiyatını kendim karşılamak zorunda olduğum için internet sitemi kapatarak, sosyal medya da yer almaya başladım.”dedi.

ÖMRÜM YETTİĞİ SÜRECE YAZACAĞIM

2006 yılında Antalya’da düzenlenen yarışmada yılın şairi ödülünü alan ve çeşitli TV kanallarında programlar yapan Öztürk, İlk hedefinin Hindistan’ın 24 bin dize Ramayana Destanı’nı geçmek olduğunu ifade ederek, “Ömrüm yettiği sürece şiirlerime devam edeceğim ve sonu gelmeyecek.”dedi.

 

Mehmet Ali Soyer


Okunma 2800

Ümit Dinc ()
Dünyanın en uzun şiirini yazarak bizleri gururlandırdığınız için teşekkür ediyoruz. Inşallah daha güzel başarılara ve rekorlara koşarsınız
04.07.2018 (12:44) 
%0%0
Muhammet Akçiçek ()
İnsanların bir iş yapmak,birbirine tahammülü kalmayip sabredemedegi bir zamanda..Yeni tanıştığı insanlara şiir yazarak ve bunu sabırla yıllardır devam ettiren ve ettirecek olan Mesut Bey'i tebrik ederim. Sanatın görmezden gelindiği şu günlerde bizlere ümit oldunuz.Teşekkürler.
04.07.2018 (11:38) 
%0%0
Muhammed Said Yıldırım ()
Canim dayim hayirlisi olsun insallah
04.07.2018 (09:34) 
%0%0
KÜRŞAT ERKEÇ ()
Harika bir çalışma harika bir insandan mükemmel ötesi başarıların devamını dilerim abi selamlar
04.07.2018 (05:54) 
%0%0
Fadime yilmaz ()
Canim abicim rabbim yolunu acik etsin.yillarca emek verdin.Allah emeklerini zayi etmeyecektir
03.07.2018 (18:33) 
%0%0
ibrahims ()
Gerçekten etkileyici internetten kısım kısım okuyorum en kısa zamanda temin edeceğim
03.07.2018 (17:53) 
%0%0
Meltem Dağdelen ()
Güzel haberlere hasret kaldığımız bu zamanlarda çok güzel bir haber. Tebrik ederim
03.07.2018 (17:49) 
%0%0
Özdemir ()
Tebrik ederim. Gazeteye tesekkurler
03.07.2018 (17:24) 
%0%0
Eda üner ()
Yüreğine sağlık mesut öztürk .Eminim Kırıkkale sizin gibi bir değere sahip çıkacaktır.
03.07.2018 (17:23) 
%0%0
ersin71 ()
Tebrikler.inşallah destek olanlar bulunur ve Kırıkkale'de güzel bir şeyler olur. Hayırlı olsun
03.07.2018 (17:21) 
%0%0
BERAT KIZILEL ()
Çok sevgili değerli abim , şiirin gibi ömrün olsun , ne güzel yüreğin var ki böylesine destansı bi eserim sahibisin .. adımıza yazmış olduğun şiirden tut her eserin kıymeti kat ve kat artıyor ... vaz geçmedikçe böyle güzellikler bizleri hep bulur ve bulacaktır . Eserinin dünyaya yayıllacağımdan hiç şüphem yok . Yenigün gazetesine de teşekkür ederiz . Böylesine önemli bi eserin her yer medya kuruluşunda yayınlanacağına eminim . Başarılarım daim olsun Yazar Şair Mesut Öztürk. .
03.07.2018 (16:19) 
%0%0
Ali çevik ()
Şiirler çok güzel. Mesut bey i tebrik ederim. Gazetemize de bu projeyi desteklediği için teşekkür ederiz
03.07.2018 (15:07) 
%0%0
Sabriye şahin ()
Mesut Bey çıkmış olduğunuz bu güzel ve anlamlı yolda başarılarınızın devamını diler banada kitabınızdan yer ayırdığınız için teşekkür ederim??
03.07.2018 (15:02) 
%0%0
Erhan şimşek ()
Şiirlerin çoğunu okuyan bir kişi olarak bu projeyi sonuna kadar destekliyorum
03.07.2018 (15:02) 
%0%0
muhammet z. ()
ne kadar emek verdiginin sahidiyim. hakettigin degeri gormen dilegiyle.ayrica gazeteyede tesekkur ederim. boyle buyuk bir farkindalim yarattigi icin.
03.07.2018 (14:53) 
%0%0
gürcan aykar ()
mesut bey elinize gönlünüze sağlık..gazetemizede böylesine nadide yazarımızı ve eserini yayın bünyesine kattığı için tesekkür ederim..mesutbey başarıların daim olsun
03.07.2018 (14:48) 
%0%0
hakan dedigidogru ()
büyüsel eserle bir ilk gerçekleşti bu ilk eseride haber yapan yeni gün gazetesine çok tesekur ederim mesut beyinde kalemine gönlüne saglik yolun açık olsun mesut bey
03.07.2018 (14:41) 
%0%0
Müzeyyen cansız ()
Ellerine yüreğine emeginesağlık
03.07.2018 (14:28) 
%0%0
Nuray sila erkus ()
Eline yüreğine sağlık cok güzel bir eser oldu takipteyiz
03.07.2018 (14:24) 
%0%0
Zafer DEDE ()
Gerçekten üstün bir yetenek isteyen çalışma olmuş. Tebrik ediyorum. Bu nefis çalışmaya ürün olarak bir an önce sahip olmanın heycanını yaşıyorum.
03.07.2018 (14:23) 
%0%100
Osman Maraslioglu ()
Harika ötesi bir eser bu eseri yazan şair arkadaşımızın yüreğine, haberi yapan siz değerli basın mensubu arkadaşlarımızın ellerine sağlık...
03.07.2018 (14:21) 
%0%0
bayram dinç ()
teşekür ederim hayırlı olsun türkiyemize kırıkklemize çok güzel gerçekten
03.07.2018 (14:20) 
%0%0
Faruk başer ()
Mesut öztürk bey ellerinize sağlık harika bir hedefiniz var haberi yapan gazeteyede teşekkürlerimi iletiyorum
03.07.2018 (14:17) 
%0%0
Mehmet akif hangişi ()
Çok güzel bir eser böyle muhteşem bir eserin tanıtımını ve haberini yaptığınız için gazetenize teşekkür ederiz
03.07.2018 (14:13) 
%0%0