Bugün - 14 Ağustos 2018 SalıKünyemizSayfalarReklamlarHakkımızda
images/habersistemi_06.pngimages/habersistemi_07.png
 
Kırıkkale   30°°C
 
BİNA İNŞAATI YAPTIRILACAKTIRBİNA İNŞAATI YAPTIRILACAKTIR KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ GENEL SEKRETER..
600 ADET YÜKSÜK TAŞIMA SANDIĞI600 ADET YÜKSÜK TAŞIMA SANDIĞI MAKİNA VE KİMYA ENDÜSTRİSİ K..
Başarısızlığın sebebi yanlış eğitim politikalarıdır

Memur Sen ve Eğitim Bir Sen Şube Başkanı Yaver Yalçın, yaptığı basın açıklamasında başarısızlığın sebebinin öğretmenlere bağlanmasını eleştirerek,  “Sorun öğretmen performansı değil, yanlış eğitim politikalarıdır”dedi.

Eğitim Haberi - 25 Ekim 2017 Çarşamba

(14:46)

Memur Sen ve Eğitim Bir Sen Şube Başkanı Yaver Yalçın, yaptığı basın açıklamasında başarısızlığın sebebinin öğretmenlere bağlanmasını eleştirerek,  “Sorun öğretmen performansı değil, yanlış eğitim politikalarıdır”dedi.

Başarısız olduğu halde değerdirilmiyorlar

Başarısız olduğu halde değerdirme yapılmayanların sıkıntılı sürecin başlamasında etkili olduğunu ifade eden Memur Sen ve Eğitim Bir Sen Şube Başkanı Yaver Yalçın, “Millî Eğitim Bakanlığı, her başarısızlığın veya her olumsuz gidişin tek sorumlusunun öğretmen olduğu düşüncesinden vazgeçmeyeceğini 24 Ekim 2017 tarihinde bazı illere gönderdiği yazıyla bir kez daha ortaya koymuş oldu. Her seferinde alanda uygulayıcı olan öğretmenin performansını ölçmek isteyen anlayışın aldığı kararların sıhhati konusunda hiç düşünmemesi, sürekli her şeyden müstağni bir ruh haliyle hareket etmesi eğitimin en büyük sorunudur. Kaldı ki öğretmenlik, doğası itibarıyla sürekli denetime, eleştiriye ve değerlendirmeye açık bir meslektir. Bir öğretmen başarı ya da başarısızlık durumuyla sürekli yüzleşme içerisindedir. Asıl sıkıntı, başarısız olduğu halde hiçbir şekilde değerlendirmeye tabi tutulmayanların bulunmasıdır. Son yıllarda özel sektör özentisiyle iş dünyasının dinamiklerini ve çalışma ilişkilerini kamuya aktarırsak, kamu hizmetinin niteliğinin artacağı şeklindeki ‘patron anlayışı’ bizim için bazı maceraları da beraberinde getirmektedir. Bu hatalı düşünce tarzının son örneği Milli Eğitim Bakanlığı’nca hazırlanan Öğretmen Strateji Belgesi’ne yansımış, söz konusu belgede “bütün öğretmenler için zorunlu bir performans değerlendirme sisteminin geliştirilmesi” eylem hedefi yer almıştır. Öğretmen Strateji Belgesi, taraflarca istişare edilip revize edilmeye muhtaç, yürütüle bilirliği tartışmalı bir belgeyken, bakanlığın bunu pilot illerde seçilen okullarda alelacele uygulamaya koymaya çalışması asla kabul edilemez. Millî Eğitim Bakanlığı’nın aceleci ve plansız bir tavırla hukuki ve kanuni dayanağı olmayan, öğretmene, öğrenciye ve eğitime somut hiçbir katkısının olmayacağı açık olan performans değerlendirme sistemini uygulamaya koymaktaki bu gereksiz ısrarı, hatalara ve mağduriyetlere sebep olacaktır.

Motivasyon üretmek yerine motivasyonu bitirmeye çalışıyorlar

Öğretmenlerin mali ve sosyal haklarıyla ilgili yol alınmazken performans konusunda atılan adımların düşündürücü olduğunu belirten Yalçın, “Milli Eğitim Bakanlığı’nın performans ölçümü, başarı değerlendirmesi, rotasyon gibi konularda son on yıllık süreçte yaptığı hazırlıkları ve girişimleri biliyoruz. Bunların hepsinin tek ortak noktası, ilgili tarafların fikirlerinden ve paydaşların katkısından yoksunluktur. Öğretmen Strateji Belgesi’ndeki öğretmenin mali ve sosyal haklarıyla ilgili özendirici başlıklarla ilgili hiçbir adım atılmamışken, performans konusunda acele adım atılmış olması da öğretmenler adına ayrıca düşündürücüdür. Bunların olmadığı bir zeminde başarıyı, performansı ölçme iddiası, başarı ilanı ya da başarısızlık ithamı yapmaya yönelik bir sistemi hayata geçirme aceleciliği artık alışkanlık haline gelmiş; her işin ya geri döndüğü ya atıl kaldığı ya da mahkemeye konu olduğu bir kaotik durum hasıl olmuştur. Öğretmene not vererek değerlendirme çabası, daha önce farklı bir şekilde denenmiş ve okullarda huzurun kaçtığı, motivasyonun bozulduğu, iş barışının sarsıldığı çok net bir şekilde görülmüştür. Mahkemelik olan bu tecrübeden istifade etmeyen, yaşananlardan ibret almayan, sahadan değil, masadan politika belirleyen bu anlayışın performansının değerlendirilmesi bugün eğitimin en büyük ihtiyacıdır. Motivasyon üretmek yerine motivasyonu bitirmek anlamı taşıyan bir içerikle performans sistemi kurulacağını düşünmek hem yorucu hem de yıpratıcı süreçlere kapı aralayacaktır.  Sınıfta ter akıtan bir öğretmeni çalışmadığı iddiasıyla yaftalamak yerine fedakârlığı ve başarısı görülmeyen bir öğretmeni bulup ödüllendirmek daha iyi bir kamu hizmetinin anahtarıdır. Bakanlık bu konuda ille de bir çalışma yapacaksa mahkeme kararlarıyla felç olan kariyer basamakları sistemini yeniden ele alarak başarılı olan öğretmenlere bir kariyer koridoru açmalıdır.” 

Haber:Mehmet Ali Soyer

 


Okunma 846

Bu habere hiç yorum yazılmamış, ilk yorumu siz yazın !


EğitimHaberleri

Lider çocuklardan vilayete ziyaret
Delice SML’de aşure etkinliği
Kırıkkale eğitimi değerlendirildi
Bahşılı'da yangın tatbikatı
Üniversitede sosyoloji konferansı
KTSO personeline farkındalık eğitimi
Benim kulübüm Yeşilay
Kantinciler hijyen eğitimi

Diğer Haberler

Yahşihan’da Lider-Kampçı Buluşması
Amacımız milli birlik ve beraberlik
Başkan müjdeyi verdi: ‘Köprülü kavşak başlıyor’
Mahkemeden beraat kararı
Çaykara: "Sıcak asfalt çalışmalarımız sürecek"
Şühedanın izinde 1300 kilometre
Hurda araç desteği vatan savunmasına katkı sağlayacak
Halk Günü’nde karanfilli kutlama
Yazarlar

Mehmet Erkoç

Mehmet_Erkoç Dikkat! Düğünde Polis var

09.07.2018 09:55:50

Türkiye’de silahın merkezi olan, kimileri tarafın..




1. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDENT.C. KIRIKKALE 1. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİNDEN KAMULAŞTIRMA İLANI   ..
En Çok Okunanlar
Erken seçim olasılığının dilden dile dolaştığı şu günlerde, her.. CHP'de sürpriz isimler 2019 seçimlerine güçlü adaylarla girmeyi planlayan .. Kızık kazada hayatını kaybetti Edinilen bilgiye göre, Ankara'dan Kırıkkale'ye doğru giden, Kırıkkale ..
Arşiv Getir

Facebook


Künyemiz Sayfalar Reklamlar Hakkımızda Facebook FriendFeed Twitter MySpace 0,30Yazılım - Web Aksiyon